یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 336383

سلامت نیوز:متخصصان تغذیه به دلیل عوارض جانبی و احساس ناراحتی نسبت به خوردن غذاها و تنقلات شور قبل از پرواز هشدار می‌دهند.

غذاهای ممنوعه قبل از پرواز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، کارشناسان سلامت هشدار داده اند که از خوردن ۵ غذا قبل از هر پروازی، به دلیل عواقب آن برای معده و دستگاه گوارش، پرهیز کنید.

غذاهای فرآوری شده و شور

غذاهای شور و فست فودها می‌توانند برای دستگاه گوارش بسیار تحریک کننده باشند، به خصوص آن‌هایی که چربی بالایی دارند و در حالت نشسته به کندی هضم می‌شوند و در نتیجه می‌توانند باعث سوزش سر دل شوند. این غذاها احساس خستگی را هم تشدید می‌کنند.

لوبیا و سایر حبوبات

لوبیا و سایر حبوبات نیز می‌توانند باعث ایجاد مزاحمت برای مسافر شوند، به خصوص که باعث ایجاد گاز بعد از هر وعده غذایی می‌شوند. به دلیل نحوه عملکرد کابین‌های تحت فشار در هواپیما، اثرات آن بر سیستم گوارشی شما می‌تواند پس از بلند شدن واقعی بدتر شود.

گازها با رسیدن به ارتفاع زیاد در بدن منبسط می‌شوند، بنابراین باید از خوردن غذاهایی که باعث ایجاد احساس نفخ در ما می‌شود خودداری کنیم.

کلم بروکلی، کلم پیچ و سبزیجات

ممکن است برخی فکر کنند که خوردن سالاد بهترین گزینه در فرودگاه است اما سبزیجات خام، به ویژه سبزیجاتی مانند کلم پیچ و کلم بروکلی، می‌توانند گاز بیشتری ایجاد کنند. از آنجایی که ارتفاع در واقع باعث افزایش تولید گاز می‌شود، مصرف سبزیجات خام احتمال احساس نفخ در آسمان را بیشتر می‌کند.

غذاهای ادویه دار

همچنین غذاهای تند می‌توانند معده را بیشتر تحریک کنند و باعث ایجاد گاز اضافی و نفخ شوند. غذاهای تند می‌تواند احتمال احساس ناراحتی معده را در هواپیما افزایش دهد و توصیه کرد قبل از پرواز سس تند نخورید.

آدامس یا آب نبات بدون قند

در حالی که بسیاری خوردن آدامس مورد علاقه خود را مد روز و مطلوب می‌دانند تا به گوش شما کمک کند تا با تغییرات فشار کابین در طول پرواز سازگار شود، کارشناسان نظر متفاوتی دارند. آن‌ها بر این باورند که جویدن آدامس در حین پرواز باعث بلعیدن هوا نیز می‌شود که می‌تواند منجر به نفخ شود.

این امر به ویژه در مورد محصولاتی که با قندهای مصنوعی ساخته شده اند و هضم آن برای بدن دشوار است، صادق است، زیرا ممکن است اثر ملین داشته باشند.

منبع: العربیة

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha