سلامت نیوز: بر اساس مطالعه بر روی بیمارانی که فشارخون خود را در خانه تحت نظر داشتند، فشار خون در ماه های اولیه پاندمی به طور متوسط افزایش یافت.

افزایش نرخ فشارخون در طول پاندمی کووید ۱۹

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، «اریک پترسون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ساوت وسترن آمریکا، می‌گوید: «مردم در طول پاندمی کمتر تحرک داشتند، بیشتر غذا می‌خوردند و بیشتر مشروبات الکلی می‌نوشیدند که همه اینها منجر به فشار خون بالاتر شد.»

به گزارش ساینس دیلی،نتایج این مطالعه نشان داد که میزان فشار خون بالا کنترل نشده از ۱۵ درصد به ۱۹ درصد رسیده است.

دکتر پترسون گفت: «در حالی که این تغییرات جزئی به نظر می رسند، اما قابل توجه هستند زیرا تغییرات جزئی در کنترل فشار خون در سطح جمعیت می‌تواند عواقب فوق العاده ای داشته باشد.»

علاوه بر این، از آنجایی که این مطالعه تنها بیمارانی را در برنامه مدیریت فشار خون بالا مورد بررسی قرار داد که قبلاً نگران سلامتی خود بودند، او مشکوک بود که ممکن است تغییرات بیشتری در فشار خون در جمعیت عمومی مشاهده شود.

پترسون در ادامه افزود: «یافته های این مطالعه مهم هستند زیرا حتی چند میلی متر تغییر فشار خون می‌تواند منجر به تفاوت‌های قابل اندازه گیری در خطرات حمله قلبی، سکته مغزی یا نارسایی قلبی شود. ما باید این بیماران را در دراز مدت تحت کنترل بهتری قرار دهیم.»

این مطالعه داده‌های ۷۲,۷۰۶ بیمار را در سراسر ایالات متحده بررسی کرد. محققان داده‌های فشارخون افراد از آوریل تا آگوست ۲۰۲۰ را با داده‌های گرفته شده قبل از پاندمی، ژانویه ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۱۹ مقایسه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha