سلامت نیوز:معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت نیازمند توجه ویژه سازمان برنامه‌ و بودجه است، گفت: مسئولان وزارت بهداشت تاکنون سلامتی مردم را بر همه‌ چیز مقدم دانسته و تلاش کرده‌اند ثبات حوزه سلامت را به بهترین نحو ممکن حفظ کنند اما لازمه این ثبات تأمین منابع مالی است که وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱ باید با این موضوع دست و پنجه نرم کند.

درخواست توجه ویژه سازمان برنامه‌ و بودجه به وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر بهروز رحیمی در نشست هم‌اندیشی برخی از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه دولت مردمی دکتر رییسی بر پایه صداقت و راستگویی بنیان شده است، گفت: ما به‌ عنوان مسئولان این دولت موظف هستیم که درهمه اقدامات خود صداقت را پیشه کنیم و هر آنچه حقیقت است را بیان کنیم.

وضعیت نامطلوب بودجه وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱

وی در ادامه گفت: وضعیت بودجه وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱ واقعاً مطلوب نیست و موانع و سختی‌های زیادی در پیش است اما مسئولان وزارت بهداشت با تمام توان تلاش می ‌کنند مسیر رشد و تعالی این وزارتخانه را فراهم سازند و قطعاً با همدلی و کار تیمی از معبرها گذر خواهیم کرد.

 رحیمی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که مشارکت و همراهی در کل مجموعه وزارت بهداشت نهادینه شود، اظهارکرد: هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند در مسیر موفقیت و تعالی قرار گیرد، مگر با مشارکت، همدلی و کار تیمی که می‌توان گفت وزارت بهداشت در این راستا موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت نیاز به توجه ویژه سازمان برنامه‌ و بودجه دارد، گفت: مسئولان وزارت بهداشت تاکنون سلامتی مردم را بر همه‌ چیز مقدم دانسته و تلاش کرده‌ اند ثبات حوزه سلامت را به بهترین نحو ممکن حفظ کنند اما لازمه این ثبات تأمین منابع مالی است که وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱ باید با این مهم دست‌ و پنجه نرم کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در ادامه  تصریح کرد: حوزه عملکرد و تأثیرگذاری وزارت بهداشت بسیار گسترده است که این موضوع وزارت بهداشت را به یکی از استراتژیک ترین حوزه‌ها در کشور مبدل کرده است، به همین جهت باید مسئولان بالادستی نگاه ویژه ‌تری به این وزارتخانه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دولت دکتر رییسی از نظر دسته‌بندی در سیاستگذاری، جزو دولت‌هایی است که در هر قدم خود مردم را در اولویت قرار می ‌دهد و انتظار داریم چون وزارت بهداشت در قدم اول یعنی سلامتی مردم در حال خدمتگزاری است با دقت نظر بیشتر به منابع مورد نیاز آن توجه شود.

رحیمی همچنین با اشاره به توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به وزارت بهداشت اظهارکرد: مجلس انقلابی نیز همیشه در کنار وزارت بهداشت بوده است و هم ‌اکنون نیز انتظار داریم بیش ‌از پیش حمایت‌های خود را در حوزه سلامت افزایش دهد تا بشود در همه زوایای بهداشتی و درمانی مردم را اقناع کرد.

وی ضمن تاکید بر اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سلامتی مردم گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ های خود بارها بر حوزه سلامت تأکید ویژه ‌ای داشته‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم نگاه‌ها به حوزه سلامت عمیق‌تر، مدبرانه.تر و عالمانه‌تر باشد و در خصوص تخصیص‌های بودجه‌ای به این وزارتخانه با دقت نظر بیشتری تصمیم‌ گیری شود تا سلامتی مردم به بهترین شکل ممکن تأمین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha