سلامت نیوز: ورزش با معده خالی ممکن است بر عملکرد شما تاثیر بگذارد به گونه‌ای که نتوانید به حداکثر پتانسیل خود برسید، زیرا بدن انرژی کمتری احساس می‌کند، بنابراین بهتر است قبل از رفتن به باشگاه میوه و آجیل بخورید.

 هشدار؛ ۱۰ کار را هرگز با معده خالی انجام ندهید!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، کارشناسان حوزه بهداشت می‌گویند در ساعات اولیه صبح مکانیسم بدن کند است، بنابراین بهتر است مواد غذایی مصرف شوند که سبک هستند یا هیچ تلاطمی داخل شکم ایجاد نمی‌کنند. برای این منظور هم باید بدانیم چه موادی را نباید صبح‌ها با معده خالی از مصرف کرد.

اغلب افراد دوست دارند روز خود را با یک فنجان قهوه یا چای داغ شروع کنند، بدون دانستن این واقعیت که ممکن است باعث اسیدیته شود. خوب بر اساس نتایج مطالعات این یک عادت است که باید آن را برای فردایی سالم‌تر تغییر داد.

بر اساس اظهارات کارشناسان حوزه بهداشت در ساعات اولیه صبح مکانیسم بدن کند است، بنابراین مواد غذایی سبک یا این‌که هیچ تلاطمی داخل شکم ایجاد نمی‌کند مصرف شود. برای تحقق آن نخست باید مواردی درک شود که بهتر است صبح‌ها با معده خالی از مصرف آن‌ها اجتناب شود. کمبود سوخت در ساعات اولیه صبح می‌تواند به طرق مختلف روی بدن تاثیر بگذارد و همه این عواقب به رژیم مربوط نمی‌شود.

به گزارش تایمزسوفاندیا، برخی کارها را هرگز نباید با معده خالی یا زمانی که مدتی غذا نخورده‌اید انجام داد:

هرگز داروهای ضد التهاب مصرف نکنید: داروها به طور معمول نباید با معده خالی مصرف شوند به‌ویژه هنگامی که داروهای ضد التهابی هستند. در صورت وجود توصیه‌های غذایی قبلی با پزشک خود درباره این موضوع مشورت کنید.

هرگز نخوابید: بین آخرین وعده غذایی خود و زمان خواب باید دو تا سه ساعت فاصله باشد، اما این بدان معنا نیست که احساس گرسنگی را در حالت چرت زدن قرار دهید بلکه می‌توان قبل از خواب یک لیوان شیر یا یک عدد سیب میل کنید.

هرگز الکل مصرف نکنید: مصرف الکل به طور کلی آسیب‌زاست و باید آن را به خاطر سلامتی خود کنار گذاشت؛ اما از آن بدتر نوشیدن الکل با معده خالی است، زیرا در این موقع میزان جذب الکل در بدن زیاد است که در نتیجه بر قلب، کبد و کلیه‌ها تاثیر می‌گذارد.

هرگز تصمیمی نگیرید: تصمیم‌گیری با شکم خالی ممکن است عملکرد را تغییر داده که بعدها باعث پشیمانی شود.

هرگز تمرینات شدید انجام ندهید: ورزش با معده خالی ممکن است بر عملکرد شما تاثیر بگذارد به گونه‌ای که نتوانید به حداکثر پتانسیل خود برسید، زیرا بدن انرژی کمتری احساس می‌کند، بنابراین بهتر است قبل از رفتن به باشگاه میوه و آجیل بخورید.

هرگز بحث نکنید: هنگام عصبانیت ذهنیت درستی ندارید که می‌تواند با ذهن و قوه تفکر تداخل داشته باشد و باعث تشدید اوضاع شود.

هرگز مذاکره نکنید: اگر از نظر سوخت‌رسانی به بدن کم کار می‌کنید نمی‌توانید مذاکرات را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید.

هرگز مواد غذایی نخرید: خرید مواد غذایی با معده خالی یک اشتباه بزرگ است. این کار باعث خرید بیش از نیاز می‌شود و خواهید دید که در انتخاب میان وعده‌های ناسالم به جای مواد غذایی سالم نیز دچار اشتباه می‌شوید. در نهایت مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و قند بالا را انتخاب می‌کنید.

هرگز آدامس نجوید: آیا اغلب در زمان جویدن آدامس مرتکب اشتباه می‌شوید؟ آیا آن را با معده خالی می‌جوید؟ اگر پاسخ شما بله است باید گفت این کار می‌تواند منجر به التهاب در معده شود، بنابراین هرگز آن را در این زمان بیش از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نجوید.

هرگز قهوه مصرف نکنید: نوشیدن قهوه با معده خالی توصیه نمی‌شود. این کار نه تنها باعث سوزش قلب می‌شود بلکه منجر به بروز مشکلات گوارشی نیز می‌شود. اکثر افراد حتی بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه وعده صبحانه خود را حذف می‌کنند که این امر باعث تشدید شرایط می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha