سلامت نیوز :پیش بینی ها حاکی از آن است که میزان ابتلا به چاقی در جهان احتمالا تا سال ۲۰۳۰ میلادی، دو برابر شده و بیشترین افزایش در کشورهای کم درآمد خواهد بود.

پیش بینی رشد عارضه چاقی در کشورهای کم درآمد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه گاردین، بر اساس برآوردهای جدید جهانی، بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰ به چاقی دچار خواهند شد که این آمار نسبت به سال ۲۰۱۰ دو برابر می شود.

هیچ کشوری در مسیر دستیابی به هدف سازمان جهانی بهداشت (WHO) در راستای توقف رشد چاقی تا سال ۲۰۲۵ نیست، به طوری که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ از هر پنج زن، یک نفر و از هر هفت مرد، یک نفر به این بیماری مبتلا شود. همچنین چاقی در کشورهای با درآمد کم و متوسط، ​​سریعترین افزایش را داشته است. پیش‌بینی می‌شود طی هشت سال آینده، تعداد افراد چاق در کشورهای کم‌درآمد در مقایسه با سال ۲۰۱۰ سه برابر شود.

آمار جدید بر اساس گزارش چهارمین اطلس چاقی جهانی است که روز گذشته (جمعه) منتشر شد و توسط کارشناسان فدراسیون جهانی چاقی تهیه شده است. یوهانا رالستون، مدیر اجرایی این فدراسیون گفته است که رهبران سیاسی و حوزه سلامت باید وخامت وضعیت را تشخیص دهند و نسبت به جلوگیری از آن اقدام کنند.

وی افزود: اعداد منتشر شده در این گزارش تکان دهنده است اما آنچه تکان دهنده تر است این است که واکنش ما به این چالش به چه میزان ناکافی بوده است. تمامی افراد حق دارند تا به روشهای اساسی پیشگیری، درمان و کنترل عارضه چاقی دسترسی داشته باشد. اکنون زمان اقدام مشترک، قاطع و فرد محور برای تغییر روند چاقی است.

بالاترین نرخ چاقی در آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و دریای کارائیب است. تقریبا نیمی از مردم ایالات متحده احتمالا تا سال ۲۰۳۰ به چاقی دچار خواهند شد. با این حال، در حالیکه پیش‌بینی می‌شود نرخ چاقی در این منطقه بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۳۰ میلادی ۵۰ درصد افزایش یابد، انتظار می‌رود که تعداد افراد چاق در آفریقا سه برابر شود و زنان بیشتر از مردان به آن گرفتار شوند.

ترجمه از خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha