سلامت نیوز رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: بیشتر مصدومانی که در چهارشنبه آخر سال به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انتقال داده می‌شوند دچار آسیب چشم و قطع عضو هستند که با تمهیدات لازم به بیمارستان‌های تخصصی منتقل می‌شوند.

بیشتر مصدومان چهارشنبه آخر سال دچار آسیب چشم و قطع عضو هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،جعفر میعادفر  افزود: در پایان هر سال با پدیده‌ای به نام چهارشنبه سوری مواجه هستیم که همیشه با حوادث تلخ و مرگباری همراه بوده و اورژانس کشور برای چهارشنبه آخر سال تمهیدات زیادی در نظر گرفته است که در صورت وقوع هرگونه حادثه به سرعت بتوانیم خدمت‌رسان مردم باشیم.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی و پرسنل فوریت‌های پزشکی سازمان اورژانس برای هرگونه حوادث و ناهنجارهای چهارشنبه آخر سال آمادگی لازم را دارند و در همه مناطق حادثه‌ساز حاضر خواهند بود.

میعادفر اضافه کرد: سازمان اورژانس کشور براساس تجربه سال‌های گذشته، آمبولانس‌ها و نیروهای امدادی خود را در مسیرهای تعیین شده مستقر خواهد کرد همچنین به بیمارستان‌هایی که افراد مصدوم ناشی از سوختگی ترقه‌بازی و آتش‌سوزی مراجعه کنند، پوشش امدادی و امکانات درمانی مناسب اختصاص می‌دهد.

رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد:تعداد فوت شدگان ناشی از انفجار مواد محترقه در کشور تاکنون چهار نفر بوده است و استان‌های آذربایجان شرقی، تهران و فارس بیشترین مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال را داشتند تعداد فوت‌شدگان ناشی از انفجار مواد محترقه در کشور تاکنون چهار نفر بوده و تعدادی هم دچار نقص عضو و جراحت شدند که این آمار اصلا خوشایند نیست و تلخی آخر سال را برای خانواده‌های مصدومان به همراه دارد که اورژانس کشور از خانواده‌ها خواستار نظارت و رسیدگی بیشتر جهت جلوگیری از بروز این گونه حوادث برای کودکان و نوجوانان است.

میعادفر اضافه کرد: درخواست اورژانس کشور از مردم این است که با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا و شلوغی بیمارستان‌ها برای درمان بیماران کرونایی، در مراسم چهارشنبه آخر سال از هرگونه کارهای خطرناک و حادثه‌ساز پرهیز کنند زیرا باعث کار مضاعف نیروی‌های امدادی و پرسنل بیمارستان‌های کشور خواهند شد.

وی ادامه داد: اورژانس از خانواده‌ها درخواست می‌کند به هیچ عنوان در حیاط منزل یا پشت بام منازل آتش افروزی نکنند و حتما با نظارت بر کودکان و نوجوانان در محل‌های بی‌خطر از وسایل ایمن و استاندارد محترقه برای فرزندان خود استفاده کنند زیرا طبق تجربه سنوات گذشته، برخی سودجویان مواد محترقه غیراستاندارد در اختیار کودکان قرار می‌دهند که باعث جراحات و نقص عضو در افراد می‌شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: هموطنان سراسر کشور در صورت مشاهده حوادث آتش سوزی و انفجار مواد محترقه با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند و آدرس دقیق و توضیح نوع جراحت وارده را به پرسنل فوریت‌های پزشکی اورژانس اطلاع  دهند.

در بهمن سال جاری و در آستانه چهارشنبه آخر سال، ۲۳ مصدوم ناشی از این حوادث توسط آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند همچنین استان های آذربایجان شرقی، تهران و فارس بیشترین مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال را داشتند که ۷۴ درصد حوادث مربوط به مردان و ۲۶ درصد مربوط به زنان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha