دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 336755

سلامت نیوز:معمولا همه خانم‌ها سالی چند بار موهایشان را رنگ می‌کنند. رنگ کردن باعث می‌شود موهای شما دچار آسیب جدی شود و شما باید برای کم کردن این آسیب‌ها از موهایتان مراقبت کنید. در ادامه به معرفی این راه‌های مراقبتی خواهیم پرداخت.

چگونه از موهای رنگ ‌شده مراقبت کنیم ؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در ادامه به معرفی این راه‌های مراقبتی خواهیم پرداخت.


 شامپو زدن مو |   قبل از رنگ کردن مو حداقل یک روز کامل موهایتان را نشویید . پس از آن، سعی کنید فقط دو تا سه بار در هفته شامپو بزنید تا رنگ موهای تان  ثابت بماند. در روزهایی که شامپو  نمی‌زنید ، همچنان می توانید از نرم کننده استفاده کنید.


 چه شامپویی بزنیم ؟  انتخاب نوع شامپو برای موهای رنگ شده بسیار مهم است. از شامپو و نرم کننده بی رنگی استفاده کنید که حاوی سولفات نباشد، شامپوهای حاوی سولفات موهای شما را کدر می‌کند.


 آب می‌تواند آسیب برساند!  آب گرم می تواند رنگ را سریع‌تر از بین ببرد. پس موهای خود را با آب ولرم بشویید. همچنین در هنگام شنا مراقب کلر باشید. کلر موجود در آب استخر می تواند رنگ موهای شما را تغییر دهد. قبل از این که وارد استخر شوید، موهای خود را خیس کنید  و حالت دهید و یک کلاه شنای محکم بپوشید.


 اجازه ندهید آفتاب روی موهایتان بتابد |  بیرون رفتن در یک روز آفتابی عالی است، اما آفتاب  برای موی شما سم است . نور شدید خورشید می تواند رنگ موی شما را کدر و بی روح کند. سعی کنید برای محافظت از موهایتان، روغن مو حاوی فیلترهای UVA و UVB بزنید .


 رطوبت‌رسانی به مو |  موهای رنگ شده رطوبت بیشتری  لازم دارد . رطوبت رسانی به مو باعث می‌شود موهای شما  شفاف و سالم بماند. در خانه به مقدار مساوی آووکادو، روغن بادام و روغن ویتامین E را مخلوط کنید. آن را روی موهای مرطوب بمالید و بگذارید 10 دقیقه خیس بخورد. با این روش به صورت طبیعی  آب مورد نیاز را به موهای خود می‌رسانید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha