امروزه می توان بدون مراجعه حضوری به پزشک و ساعت ها معطل شدن در مطب از مشاوره آنلاین پزشکی بهره برد. پزشک آنلاین دارای مزایای زیادی است که افراد می توانند با استفاده از سامانه های ارائه دهنده این خدمات، از آنها بهره مند شوند. در این مطلب قصد داریم خدمات پزشکی اینترنتی و مزایا و معایب آنها را بررسی کنیم. اگر تا به حال از این سرویس ها استفاده نکرده اید، وقت آن رسیده که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چگونه می توان از خدمات مشاوره آنلاین پزشکی بهره مند شد؟

رشد خدمات آنلاین و افزایش تعداد کاربران

در سال های اخیر، خدمات آنلاین رشد بسیار زیادی داشته اند. همچنین تعداد کاربران این خدمات روز به روز در حال افزایش است. به طور کلی با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت و سپس در دسترس قرار گرفتن گوشی های هوشمند، خدمات مختلف جای خود را در بستر آنلاین باز کرده اند. در همین راستا شرکت های متعددی تأسیس شده تا بتواند این سرویس ها را ارائه دهد. این سامانه ها شامل خدمات بسیار متنوعی از مشاوره پزشک انلاین گرفته تا تاکسی اینترنتی، خرید بلیط و رزرو هتل هستند که همگی به راحتی و با دسترسی به اینترنت مورد استفاده قرار می گیرند.

مشاوره آنلاین پزشکی

همانطور که گفته شد مشاوره آنلاین پزشکی نیز یکی دیگر از خدماتی است که امروزه به صورت آنلاین انجام می شود. در سال های قبل مراجعه به پزشک به این شکل بود که فرد باید از قبل نوبت رزرو می کرد و سپس در ساعت مشخص به مطب آن پزشک یا بیمارستان مراجعه می کرد. این کار همیشه زمان بر بود و افراد پس از رسیدن به مطب نیز با وجود نوبت قبلی زمان زیادی را معطل می شدند. همه این مشکلات با روی کار آمدن مشاوره پزشکی آنلاین برطرف شده است. البته این سرویس برای برخی افراد مناسب نیست که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

احتمالاً شما نیز نام مشاوره دکتر انلاین یا ویزیت آنلاین را بارها شنیده اید. اما ممکن است خیلی از شیوه انجام کار آن مطلع نباشید. مشاوره آنلاین به دو شکل انجام می شود. این دو روش به انتخاب بیمار خواهد بود. یعنی زمانی که بیمار در حال ثبت درخواست خود است می تواند مشاوره متنی، ویدیویی یا تلفنی را انتخاب کند. همانطور که مشخص است مشاوره متنی از طریق پیام های نوشتاری بین بیمار و پزشک و مشاوره تلفنی از طریق تلفن و ارتباط صوتی مستقیم صورت می گیرد. زمان مشاوره تلفنی نیز محدود است و در صورت نیاز می توان آن را به راحتی افزایش داد. بنابراین افراد می توانند در صورت بروز مشکل و پیش از تصمیم به مشاوره حضوری ابتدا اقدام به مشاوره آنلاین کنند.

مزایای مشاوره پزشکی آنلاین

پزشک آنلاین و به طور کلی ویزیت آنلاین مزایای بسیاری دارد. از جمله مهم ترین این موارد می توان به کاهش هزینه اشاره کرد. منظور از کاهش هزینه لزوماً مالی نیست. درواقع صرفه جویی در انرژی و زمان نیز شامل آن می شود. در ادامه به طور کوتاه برخی از مزایای آن خواهیم پرداخت.

  • هزینه کمتر
  • صرفه جویی در زمان
  • پرداخت به صورت آنلاین
  • ارتباط مستقیم با پزشک
  • نوبت دهی در سریع ترین زمان
  • انتخاب زمان ویزیت
  • ارائه نسخه

مشاوره پزشکی آنلاین مناسب چه کسانی است؟

مشاوره پزشکی آنلاین ممکن است برای همه مناسب نباشد. زیرا خیلی اوقات نیاز است که برخی افراد به صورت حضوری معاینه شوند. همچنین در صورتی که افراد نیاز به استفاده از دستگاه های پزشکی مثل سی تی اسکن یا ام آر آی داشته باشند، باید به صورت حضوری به مراکز مربوطه مراجعه کنند. اما در غیر این صورت اگر فردی مشکلات ساده تری داشته باشد یا صرفاً بخواهد با پزشک مشورت کند، مشاوره پزشکی آنلاین بهترین گزینه است. همچنین مشاوره های مربوط به روانشناسی نیز به صورت آنلاین می تواند جایگزین مراجعه حضوری افراد شود و در زمان آنها صرفه جویی کند.

ارائه نسخه در خدمات آنلاین پزشکی

یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد خدمات آنلاین پزشکی وجود دارد، ارائه نسخه است. پزشک در صورت تشخیص به مصرف دارو می تواند دارو تجویز کرده و عکس آن را برای فرد ارسال کند. هرچند با نسخه نویسی اینترنتی، پزشک با کد ملی بیمار نسخه را ثبت و کد نسخه را به بیمار تحویل می دهد. بیمار نیز می تواند کد نسخه را به داروخانه ارائه داده و داروها را دریافت کند.

دسترسی ساده به پزشک های متخصص

یکی از امکاناتی که مشاوره آنلاین پزشکی برای کاربران به وجود آورده است، دسترسی ساده به پزشکان متخصص است. خیلی اوقات برای وقت گرفتن از پزشک متخصص زمان زیادی نیاز است. در صورتی که این امر امروزه به راحتی حل شده است. چون می توانید اطلاعات پزشکان را در اپلیکیشین هایی که خدمات پزشکی آنلاین ارائه می دهند مطالعه نمایید و سپس یکی از آنها را انتخاب کنید. در نهایت می توانید در زمانی کوتاه با او ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را بیان کنید.

همانطور که خواندید مشاوره پزشکی آنلاین به میزان زیادی به افرادی که امکان مراجعه حضوری به پزشک را ندارند یا ترجیح می دهند برای یک مشاوره ساده از راه دور این کار انجام دهند، کمک کرده است. اگر شما نیز تا به حال از این سرویس ها استفاده نکرده اید، وقت آن رسیده که برای اولین بار آنها را امتحان کنید. این سرویس ها معمولاً هزینه کمتری نسبت به ویزیت حضوری دارند. همچنین خیلی اوقات می توانید از کدهای تخفیفی که این شرکت ها در اختیار کاربرانشان قرار می دهند، استفاده کنید.

https://snapp.ir/medical-services/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha