سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش‌ها ادامه دارند/ ورود سامانه بارشی جدید به کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: امروز ادامه بارش‌ها را در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور داریم و در مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد و برای بخش‌هایی از جنوب کشور، شمال غرب، سواحل خزر، دامنه‌های و ارتفاعات جنوبی البرز امروز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز شدت بارش‌ها امروز دراستان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی و همچنین کرمان رخ می‌دهد، ادامه داد: بر اساس فعالیت این سامانه بارشی بارش‌ها تا فردا صبح ادامه دارد و سامانه بارشی بعدی هم از فردا بعد از ظهر از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود که مجددا مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز را دربر می‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه علاوه بر این مناطق سواحل غربی خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور با بارش مواجه هستند، افزود: روز شنبه ادامه بارش‌ها به صورت پراکنده برای بخش‌هایی از شمال غرب، شرق و جنوب کشور  پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی اظهار کرد: با انتقال پدیده گردوخاک از کشورهای همسایه به داخل کشور ما مناطقی از غرب، جنوب غرب و جنوب کشور با این پدیده مواجه می‌شوند و کاهش کیفیت و کاهش دید افقی در این مناطق رخ می‌دهد و طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه برای مناطق مرکزی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که خیزش گرد و خاک در برخی از این نقاط را انتظار داریم.

وی با اشاره به اینکه از امروز تا روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور شاهد افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور هستیم، در رابطه با آخرین وضعیت جوی تهران توضیح داد: امروز برای تهران احتمال بارش پراکنده وجود دارد و حداکثر دما در این شهر به ۱۶ درجه و حداقل دما به ۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha