سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 336814

سگ یکی از وفادارترین حیوانات محسوب می شود به همین دلیل بسیاری از افراد این حیوان را به عنوان یک حیوان خانگی انتخاب می‌کنند. اگر حیوان خانگی شما سگ است بهتر است این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید زیرا در این مقاله ما قصد داریم به یکی از شایع‌ترین ویروس‌هایی که باعث مرگ سگ می‌شود اشاره کنیم.

ویروس پاروا در سگ

شاید برای شما سوال پیش بیاید که این ویروس چه ویروسی است. در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم که ویروسی ویروس پاروا در سگ یکی از کشنده‌ترین و مرگبارترین ویروس است که باعث می شود سگ از پای در بیاید. در ادامه مقاله علائم ویروس پاروا در سگ ، پیشگیری از پاروا ویروس و درمان پاروا ویروس مورد بررسی قرار داده خواهد شد. در این صورت شما می‌توانید بعد از مطالعه این مقاله می توانید سگ که دچار پاروا ویروس شده باشد را تشخیص دهید و برای درمان آن اقدام کنید.

پاروا ویروس چیست

پاروا ویروس یکی از شایع ترین ویروس ها در سگ می باشد. توجه داشته باشید که این ویروس یک عفونت می باشد که کشنده ترین بیماری ویروسی در سگ ها شناخته شده است. شاید بهتر باشد بدانید که این ویروس اکثراً در سگ های جوان دیده می شود در نتیجه باید در هنگام نگهداری از سگ به مواردی همچون خرید غذای سگ و خرید غذای گربه با کیفیت، نظافت، واکسیناسیون و بسیاری از موارد دیگر توجه کنید. اگر قصد دارید اطلاعاتی نسبت به علائم پاروا ویروس به دست بیاورید پیشنهاد می کنیم پاراگراف بعد را با دقت مطالعه کنید.

علائم پاروا ویروس در سگ

پاروا ویروس علائم مشخصی دارد که ما قصد داریم در این بخش از مقاله شما را به طور کامل با این علائم آشنا کنیم. اولین نشانه ایک شما میتوانید از طریق آن متوجه وجود ویروس پاروا در سگ خود شوید اسهال و استفراغ است. توجه داشته باشید ویروس پاروا در سگ باعث کاهش توانایی بدن هم میشود در نتیجه زمانی که شاهد این علائم در سگ خود بودید سریعا به یک دامپزشک مراجعه کنید و ذکر نمایید که سک شما مشکوک به پاروا ویروس است.

ویروس پاروا در سگ

نحوه انتقال پاروا ویروس به چه صورت است؟

در گام اول بهتر است ذکر کنیم که پاروا ویروس یک عفونت است در نتیجه این ویروس می‌تواند از رعایت نشدن نظافت به وجود بیاید. برای مثال سگ ها با سرک کشیدن به خاک آلوده، لیسیدن، بو کردن و خوردن فضولات یا هر چیز آلوده احتمال دارد به پاروا ویروس مبتلا شوند. این نکته را در نظر داشته باشید پاروا ویروس به سرعت در روده رشد پیدا می‌کند و باعث از پای درآوردن سگ می‌شود. اگر بخواهیم عمق فاجعه را به طور شفاف توضیح دهیم بهتر است ذکر کنیم که در هر قاشق چایخوری مدفوع سگ که به پاروا ویروس مبتلا شده است یک میلیون ویروس پاروا وجود دارد. این ویروس بسیار قوی است و میتواند حدود به 180 روز خارج از بدن سگ زنده بماند.

ویروس پاروا در سگ

نحوه تشخیص پاروا ویروس

پاروا ویروس با استفاده از کیت ایمونوکروماتوگرافی به سادگی قابل تشخیص است در نتیجه شما می توانید به سادگی با خرید کیت ایمونوکروماتوگرافی از سلامت یا مبتلا شدن سگ به این ویروس اطلاع پیدا کنید.

درمان پاروا ویروس به چه صورت است؟

این ویروس مانند بسیاری از ویروس های دیگر درمان قطعی ندارد اما شما میتوانید ویروس پاروا در سگ را با رعایت نظافت و رسیدگی خوب به سگ از بین ببرید. برای مثال در این دوران باید به پت شاپ مراجعه کنید و برای خرید غذا سگ که قوت زیادی داشته باشد اقدام نمایید.

ویروس پاروا در سگ

نتیجه گیری

مطمئنا تا قبل از مطالعه این مقاله اطلاعات دقیقی نسبت به ویروس پاروا در سگ در اختیار نداشته اید اما در حال حاضر می دانید که علائم این ویروس چیست، نحوه انتقال آن به چه صورت است و حتی اطلاعات کاملی نسبت به نحوه تشخیص و درمان پاروا ویروس به دست آورده اید. در نهایت امیداریم بتوانید از اطلاعات موجود در این مقاله بهترین بهره را ببرید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha