سلامت نیوز:مقامات بهداشتی در ایالت فلوریدای آمریکا توصیه کردند تزریق واکسن کرونای فایزر به کودکانی که از وضعیت جسمی سالم برخوردارند، ضرورتی ندارد.

اختلاف نظرها بر سر تزریق واکسن فایزر به کودکان سالم در فلوریدا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام ارشد بهداشت ایالت فلوریدا روز گذشته (دوشنبه) گفت: این ایالت با نقض دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، تزریق واکسن کووید-۱۹ به کودکان سالم را توصیه نمی‌کند.

یکی از جراحان عمومی این ایالت طی یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این توصیه، به مطالعاتی اشاره کرد که نشان می‌دهد مرگ و میر ناشی از کووید در میان کودکان سالم کم است و عوارض جانبی تزریق واکسن فایزر مانند میوکاردیت در پسران بالاست.

وی افزود: دپارتمان سلامت فلوریدا اولین ایالتی خواهد بود که به طور رسمی استفاده از واکسن‌های کووید-۱۹ را برای کودکان سالم توصیه نمی‌کند.

این درحالیست که هفته گذشته، نتایج یک مطالعه در ایالات متحده نشان داد که واکسن کرونای فایزر/ بیو ان تک در پیشگیری از ابتلا به بیماری در کودکان پنج تا ۱۱ ساله نسبت به کودکان بزرگ‌تر، کمتر موثر است اما همچنان بستری شدن در بیمارستان را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده تاکید کرده است که والدین، کودکان بالای پنج سال را با وجود کاهش شدید موارد ابتلا و بستری در برابر کروناویروس واکسینه کنند.

ترجمه از خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha