سلامت نیوز: این عمل جراحی یک ترفند بدون درد نامیده می شود، یک عمل زیبایی به ظاهر جزئی که در مدت زمان 20 دقیقه ظاهری زیباتر و جذاب تر از شما می سازد و به سوپرمدل های مشهور شبیه می شوید.

 هشدار به زنان ؛ چرا نباید عمل زیبایی «چشم روباه» انجام بدهید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دیلی میل، لیفت چشم با نخ یک عمل جراحی زیبایی نسبتا جدید است که به آن «چشم روباهی» هم می گویند. هم اکنون در صفحات اینستاگرامی تبلیغات بسیار زیادی در رابطه با این عمل های جراحی در کلینیک های مختلف می بینید.

ظاهر و صورت مدل ها و سلبریتی های آمریکایی نظیر بلا حدید، خواهران کارداشیان-جنر و چندین سلبریتی دیگر به عنوان الهام بخش این عمل جراحی زیبایی معرفی می شوند. اما چند سلبریتی هم بوده اند که اعتراف کرده اند بعد از عمل جراحی زیبایی «چشم روباه» به دلیل مشکلاتی که برای آنها به وجود آمده مجبور شده اند تحت درمان قرار بگیرند.

متخصصان زیبایی می‌گویند که در ۱۲ ماه گذشته تحقیقات در مورد لیفت با نخ برای چشم روباهی افزایش یافته است  اما همه طرفدار آن نیستند.

اغلب زنانی که تن به این عمل بیهوده زیبایی دیده اند زمانی که عکس های بعد از عمل خود را به اشتراک گذاشته اند اکثرا بازخوردهای منفی و استهزاآمیز دریافت کرده اند.

روش این عمل جراحی اینگونه است که از نخ های جراحی پلاستیکی استفاده می شود. این نخ ها عموما برای بخیه زدن زخم ها استفاده می شوند و خارهای کوچکی هم دارند تا بتوانند گوشه چشم را زیرپوستی بالا بکشند و به این ترتیب ظاهری متفاوت و جذاب به فرد بدهند.

اکنون کارشناسان می گویند این عمل جراحی زیبایی خالی از خطر نیست و ممکن است مشکلاتی جدی و هولناک برای افراد به همراه داشته باشد.

زنان مشتریان اصلی این نوع عمل جراحی هستند هر چند مردان هم از این عمل زیبایی استقبال کرده اند اما نه به اندازه زنان.

در بهترین حالت، لیفت با نخ چشم روباهی نتایج موقتی را ارائه می دهد که در عرض چند هفته ناپدید می شوند.

اما «بدترین حالت» واقعا تکان دهنده است. فردی که عمل جراحی چشم روباهی را انجام می دهد ممکن است وقتی صبح از خواب بیدار شود و در آیینه خود را ببیند متوجه شود که صورتش کج شده یا اینکه پوستش به طور ناگهانی چروکیده و فرورفته شده است. و نکته هولناک تر این است که ممکن است این عوارض برای همیشه باقی بماند.

نتایج محققان انگلیسی نشان داده که این روش برای کشیدن پوست در سایر نقاط بدن در برخی کلینیک ها نیز استفاده می شود که به شدت خطرناک و غیرقانونی است.

برخی از پزشکان می گویند عفونت نیز حاصل کشیدن چشم با لیفت و نخ است که می تواند منجر به اثرات مرگباری شود. پزشکان می ترسند که این عمل جراحی زیبایی بیهوده می تواند عوارض بالقوه و کشنده ای داشته باشد.

روش لیفت با نخ برای ایجاد چشم روباهی در انگلیس بین 350 تا 500 پوند هزینه در بردارد. ابتدا بی حس کننده ای موضعی در اطراف شقیقه های فرد تزریق می شود.

سپس با سوزن و نخ پوست به طرف بالا کشیده می شود. در قسمت پایین نخ، دیسک های ریز و موجدار وجود دارد که به بافت صورت متصل می شود و اجازه می دهد پوست به سمت بالا کشیده شود و در جای خود محکم شود.

از آنجایی که این روش شامل یک سوراخ سوزنی است که به خودی خود بهبود می یابد، از نظر فنی جراحی محسوب نمی شود.

نایجل مرسر، جراح پلاستیک در بریستول و رئیس سابق انجمن جراحی زیبایی و بازسازی پلاستیک بریتانیا، می‌گوید: «این یک تصور غلط رایج است که لیفت با نخ ساده است.در واقع خطرات و عوارض به اندازه جراحی جدی هستند  از جمله عفونت جدی، کبودی، و تورم. عصب واحدی که حرکت در پیشانی را کنترل می کند درست بالای ابرو قرار دارد. آسیب رساندن به آن با نخ یا سوزن بسیار آسان است. و اگر این اتفاق بیفتد، برای همیشه به نظر می رسید که سکته کرده اید.»

گزارش ها حاکی از آن است که برخی از زنانی که این عمل جراحی را انجام داده اند از جای زخم دائمی شکایت دارند و برخی دیگر در معرض عفونت قرار گرفته اند و نیاز به تزریق آنتی بیوتیک دارند.

دکتر جیناه یو، مشاور پوست در بیمارستان‌های دانشگاهی بیرمنگام هشدار می‌دهد که لیفت چشم روباهی خطر بسیار بالایی برای آسیب رساندن به اعصاب و رگ‌های خونی مهم در ناحیه زیر پوست هنگام قرار دادن نخ‌ها دارد. این عمل ممکن است با خونریزی شدید زیر پوست همراه شود و فلج صورت را رقم بزند.

این عمل ممکن است حتی به کج شدن غیرطبیعی ابروها نیز منجر شود.

هم اکنون این عمل جراحی زیبایی با خطرات بسیار زیادی معرفی می شود که البته تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی بسیار باب شده است.

به گزارش جام جم آنلاین عمل جراحی زیبایی چشم روباه در کلینک های ایران به خصوص تهران نیز باب شده است.

ترجمه از جام جم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha