سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت در بیانیه جدید خود از "تزریق فوری و گسترده دز یادآور واکسن کرونا به همه افراد" حمایت کرد.

تغییر موضع سازمان جهانی بهداشت درباره تزریق واکسن یادآور کرونا

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از مدیکال اکسپرس، این درحالیست که پیش تر این سازمان گفته بود، افراد سالم نیاز به تزریق دز یادآور ندارند و تنها زمانی باید واکسیناسیون سراسری دز یادآور برای افراد سالم صورت گیرد که در تمام کشورها همه گروه های حساس واکسینه شده باشند.

در نشست یک گروه از متخصصان با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت (WHO) در این باره تاکید شد که هم اکنون و در بحبوحه شیوع جهانی سویه اُمیکرون، از دسترسی فوری و گسترده همه افراد به دُزهای یادآور واکسن کووید-۱۹ حمایت می شود.

توصیه این گروه از متخصصان به لزوم تزریق دُز یادآور واکسن کروناویروس درحالیست که سال گذشته آژانس بهداشتی سازمان ملل بر عدم استفاده از دُز یادآور واکسن‌ برای افراد سالم تاکید کرد، چراکه به نابرابری در تزریق واکسن منجر می شد.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ خود اعلام کرد این گروه از متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که ایمن‌سازی با واکسن‌های مجاز کووید-۱۹ سطح بالایی از محافظت در برابر نوع شدید بیماری و مرگ را در بحبوحه گسترش مداوم سویه بسیار مسری کرونا فراهم می‌کند.

ترجمه از خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha