سلامت نیوز :عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: زمانی که مجوز کمیته اخلاق برای واکسن برکت پلاس صادر شود می توان از این واکسن برای تزریق دز چهارم استفاده کرد.

زمان دریافت مجوز واکسن برکت از سوی سازمان جهانی بهداشت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا،مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا  اظهار کرد: ارائه مقالات واکسن برکت برای سازمان جهانی بهداشت ارسال شده است و به زودی نمایندگان آن ها از تجهیزات کارخانه بازدید می کنند و در ادامه مجوز صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان دریافت مجوز از سوی سازمان جهانی بهداشت تماما بستگی به برخورد آن ها دارد، افزود: کارآزمایی بالینی واکسن برکت پلاس در حال انجام است و افرادی که تاکنون این واکسن را دریافت کنند هیچ مشکلی نداشتند و حالشان خوب است.

محرز ادامه داد: به افرادی که در کارآزمایی بالینی واکسن برکت شرکت کردند و تاکنون دو نوبت خود را دریافت کردند، فراخوان داده شده است که طی زمانبدی واکسن پلاس را به عنوان دز سوم دریافت کنند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: زمانی که مجوز وزارت بهداشت و کمیته اخلاق برای واکسن برکت پلاس دریافت شد، همه افراد می توانند از این واکسن استفاده کنند.

محرز با اشاره به اینکه برای تزریق نوبت چهارم برکت پلاس بهترین واکسن داخلی است، ادامه داد: با تزریق برکت پلاس افراد مقاومت خوبی دربرابر ویروس اومیکرون پیدا خواهند کرد، همچنین همه دنیا با ورود این سویه از ویروس به سمتی رفته اند که واکسن های خود را تغییر دهند.

وی گفت: میزان ایمنی برکت پلاس را کارآزمایی بالینی پاسخ خواهد داد اما این واکسن ایمنی بالایی را می تواند برای دریافت کنندگان ایجاد کند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا افزود: واکسن برکت پلاس در حیوان واکنش متقاطع با سویه دلتا داشته است و اگر این مورد در انسان نیز مشاهده شود، نکته مثبتی خواهد بود.

محرز درباره کارآزمایی بالینی واکسن برکت برای گروه سنی 12 تا 18 سال گفت: این مطالعه در حال انجام است و واکسنی که این افراددریافت می کنند همان واکسن اولیه برکت است و در دو نوبت برای کودکان تزریق می‌شود.

وی درباره وضعیت بیماری کرونا در کشور تصریح کرد: به پیک این موج رسیدیم و بیماری رو به پایین آمدن است اما همه چیز بستگی به عملکرد مردم دارد. بیشترین افرادی که به بیمارستان مراجعه می کنند واکسن نزدند و دارای بیماری های زمینه ای هستند.

محرز گفت: دید و بازدید ها و مسافرت های نوروزی می تواند به اوج گیری این بیماری دامن بزند بنابراین باید هموطنان مراقب خود و خانواده هایشان باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha