سلامت نیوز:آکادمی پزشکی خواب آمریکا اعلام می کند که تغییرات ساعت بهار و پاییز باید لغو شود زیرا این تغییرات برای سلامتی و ایمنی بدن خطراتی ایجاد می کند.

تغییر ساعت در بهار و پاییز برای سلامت بدن خطرناک است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، به گفته این آکادمی، جلو کشیدن ساعت‌ها و از دست دادن یک ساعت خواب خطراتی را به همراه دارد که عبارتند از: افزایش تصادفات اتومبیل و تصادفات مرگبار؛ افزایش قرار ملاقات‌های پزشکی از دست رفته؛ خطر بالاتر سکته مغزی و بستری شدن در بیمارستان؛، احتمال بیشتر اختلالات خلقی و اختلال در ساعت داخلی بدن که به کیفیت خواب آسیب می‌رساند و منجر به از دست دادن خواب می‌شود.

به گزارش هلث دی نیوز،«ارین فلین ایوانز»، محقق خواب و ریتم شبانه روزی بدن در این آکادمی، می‌گوید: «پزشکان، قانونگذاران و عموم مردم سال هاست که درباره مزایای سلامتی و ایمنی حذف تغییرات ساعت فصلی صحبت می‌کنند.»

وی در ادامه افزود: «تحقیقات نشان می‌دهد که تغییرات ساعت بر ریتم شبانه‌روزی بدن یا ساعت بدن تأثیر می‌گذارد، که امکان خواب باکیفیت را دشوارتر می‌کند و همچنین بر سلامت و ایمنی تأثیر منفی می‌گذارد».

در حال حاضر بیش از ۴۰ ایالت در آمریکا در حال بررسی تغییرات برای پایان دادن به تغییر ساعت در فصل بهار و تابستان هستند.

ایوانز گفت: «شکی نیست که پایان دادن به تغییر فصلی ساعت بهترین اتفاق است. زمان استاندارد دائمی در طول سال بهترین انتخاب برای مطابقت بیشتر با چرخه شبانه روزی خواب و بیداری است.»

محققان ابراز امیدواری می‌کنند که تغییرات فصلی ساعت در آینده نزدیک حذف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha