یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 337064

آرایش صورت، جزئی از روتین روزانه هر خانمی محسوب می‌شود و روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها به صورت دائم می‌توانید آرایش داشته باشید. بسیاری از افراد برای این که هر روز از کرم‌های آرایشی استفاده نکنند، به سراغ کرم پودر دائمی می‌روند. اما شاید برایتان سوال باشد که کرم پودر دائم چیست ؟

چه عوارضی کرم پودر دائم صورت دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت این کار، یکی از روش‌های جدید زیبایی محسوب می‌شود؛ که تکنیک‌های خاص خود را دارد. با کمک این روش، دیگر نیاز نیست که وقت زیادی را صرف انتخاب کرم پودرهای مختلف کنید تا متناسب با نوع و رنگ پوستتان باشد. این روش کمک می‌کند تا به طور دائم پوستی صاف، شفاف و بی‌عیب و نقص داشته باشید. اما برای دانستن اینکه کرم پودر دائم چه عوارضی دارد ، باید در ابتدا با تعریف آن آشنا باشید. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

کرم پودر دائم چیست؟

در مورد این که کرم پودر دائم چیست باید گفت که یک روش درمانی است که از میکرونیدلینگ برای تاتو کردن کرم روی پوست به عنوان نوعی آرایش نیمه دائمی استفاده می‌کنند. بنابراین لک‌ها را پنهان کرده و پوستی صاف و لطیف را به شما می‌دهد. BB Glow یا کرم پودر دائمی یکی از جدیدترین ابداعات زیبایی ضدپیری کره جنوبی است.

کرم پودر دائم چیست؟

این تکنیک یک زیرسازی نیمه دائمی برای صورت محسوب می‌شود که چند درجه پوست را روشن می‌کند. از فناوری نانو نیدلینگ اثبات شده علمی استفاده می‌کند تا با خیال راحت کرم پودر رنگی غنی از مواد مغذی را به لایه بالایی پوست صورت تزریق کند. این درمان پوششی ملایم تا متوسط برای استتار تمام عیوب صورت از جمله قرمزی، لک‌های تیره و منافذ باز ایجاد می‌کند.

درمان BB Glow متکی بر فناوری پیشرفته لیزر است. انجام این درمان از طریق میکروسوزن‌های پیشرفته، برای تزریق ایمن سرم غنی از مواد مغذی و رنگی در لایه بالایی پوست استفاده می‌شود. این سرم به افزایش غلظت رنگدانه در پوست و بهبود پوشش کلی آن کمک می‌کند؛ همچنین تمام سرم‌های BB Glow فاقد پارابن، عطر، الکل و مواد حساسیت‌زا هستند.

کرم پودر دائم چقدر ماندگاری دارد؟

در مورد این که کرم پودر دائم چقدر ماندگاری دارد می‌توان گفت که پس از طی شدن مراحل درمان، این روش بین 6 تا 8 ماه دوام داشته و با نگهداری مناسب، اثر آن می‌تواند حتی طولانی‌تر باشد و مانند سایر درمان‌های زیبایی برای ماندگاری طولانی‌تر، این روش نیز به نگهداری مناسب و مراقبت‌های زیادی نیاز دارد. برای مثال:

  • باید از حمام داغ و سونا خودداری کرده و از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید به خصوص در روزهای اول اجتناب کنید.
  • حداقل در 24 ساعت اول از استفاده از صابون‌های تند، اسکراب و انجام آرایش دست بکشید
  • از ضدآفتاب به طور روزانه استفاده نمایید

بنابراین، این که کرم پودر دائم چقدر ماندگاری دارد تا حدی به رعایت این نکات وابسته است. همچنین این روش نیز مانند هر ترفند زیباسازی، در کنار مزایایی که دارد، ممکن است عوارضی را برای پوست ایجاد کند. پس بهتر است نکات بهداشتی و مراقبتی آن را به صورت دقیق رعایت کنید؛ زیرا در صورتی که این نکات رعایت نشود، می‌توان گفت که کرم پودر دائم برای پوست ضرر دارد.

کرم پودر دائم چه عوارضی دارد؟

ممکن است برای اکثر خانم‌ها ناهمواری رنگ پوست آزاردهنده باشد. این مشکل در اثر بالا رفتن سن، تغییر در هورمون‌ها، اشعه‌های مضر خورشید و استرس به وجود می‌آید. به همین دلیل است که در لوازم آرایشی، کرم پودر جزو اصلی‌ترین اقلام محسوب می‌شود. اما کرم پودرهای دائمی می‌توانند عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشند.

بیشترین عوارض آن نیز مربوط می‌شود به ترکیبات غیر قابل تجزیه‌ای در مواد آن که بر روی صورت تزریق می‌شود؛ زیرا این مواد می‌توانند عوارض جانبی زیادی ایجاد کنند و همچنین خطر ابتلا به آلرژی و درماتیت تماسی را افزایش دهند. برخی از فرمول‌های مورد استفاده در کرم پودر دائمی، حاوی 44 ماده هستند که اغلب آن‌ها به دلیل داشتن اثرات نامطلوبشان بر روی پوست بسیار شناخته شده‌اند.

همانطور که گفته شد، هر روش درمانی که با خود زیبایی را به همراه دارد بدون عوارض نیست. شاید برای شما هم جالب باشد تا بدانید کرم پودر دائم چه عوارضی دارد ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این روش زیبایی شامل عوارض بلندمدت و عوارض کوتاه‌مدت است.

کرم پودر دائم چه عوارضی دارد؟

نگران‌کننده‌ترین مشکل این است که در درازمدت، این درمان می‌تواند منجر به سرطان شود و یک پیامد نامطلوب است که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست و ممکن است سال‌ها طول بکشد تا نشان داده شود. علاوه بر آن، کرم پودرهای دائمی پر از مواد غیر قابل تجزیه هستند که به مرور زمان روی پوست شما جمع می‌شوند.

همچنین در خصوص این که کرم پودر دائم چه عوارضی دارد باید گفت که عوارض جانبی بالقوه آن اغلب جزئی هستند. هنگامی که صحبت از خطرات جزئی به میان می‌آید، به احتمال زیاد بلافاصله پس از انجام این کار کمی قرمزی، خشکی، تورم، کبودی یا پوسته پوسته شدن پوست را تجربه می‌کنید. این مشکلات ممکن است پس از چند روز نیز همچنان ادامه داشته باشد.

 انواع مختلفی از مشکلات عمده کوتاه‌مدت و بلندمدت مرتبط با این روش ممکن است رخ دهد؛ برای مثال در:

  • مشکلات کوتاه مدت

عوارضی مانند عفونت، بی‌نظمی در رنگدانه‌ها، تغییرات یا پاسخ‌های آلرژیک نیز ممکن است روی دهد.

  • مشکلات طولانی‌مدت

که اثرات نامطلوب آن بر روی بافت پوست در طول زمان با کاربردهای مکرر یا ایجاد اسکار همراه هستند.

اما به طور کل خطرات کرم پودر دائم زمانی که توسط یک متخصص معتبر انجام شود بسیار کمتر اتفاق می‌افتد. اگر شما هم مشتاق به انجام این روش زیبایی هستید، نیاز بیشتر به آشنایی با مراقبت های بعد از مزووایت و کرم پودر دائم دارید تا مطابق با آن پیش بروید؛ چرا که با کمک این مراقبت‌ها می‌توانید از عوارض کرم پودر دائم پیشگیری کنید.

تفاوت مزووایت و کرم پودر دائم

مزووایت یک روند زیبایی است که در آن از سوزن‌های بسیار ظریف برای تزریق مواد به لایه میانی پوست استفاده می‌شود. مزوتراپی مشکلات زمینه‌ای مانند گردش خون ضعیف و التهاب را که باعث آسیب پوست شده، اصلاح می‌کند. همچنین از طریق روشن کردن پوست باعث کاهش تیرگی‌ها و سیاهی دور چشم می‌شود.

تفاوت مزووایت و کرم پودر دائم در مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها است. کرم پودر دائم ترکیباتی دارد که حاوی مواد تقویتی پوست، با عوارض کمتر و تأثیر پوشانندگی ضعیف‌تر نسبت به مزووایت می‌باشد. بنابراین افرادی که می‌خواهند تا حد ملایمی پوست‌شان روشن شود و تقویت و جوانسازی پوست برایشان اهمیت زیادی دارد، بهتر است از سرم کرم پودر دائم اورجینال استفاده کنند.

تفاوت مزووایت و کرم پودر دائم

هر دو این روش‌ها تمام لکه‌های پوست را از بین می‌برد؛ اما عوارض ناشی از مزووایت می‌تواند بیشتر از کرم پودر دائم باشد. تفاوت مزووایت و کرم پودر دائم در این است که کرم پودر دائم برای مشکلات جزئی پوست کاربرد دارد، اما مزووایت چند درجه پوست را روشن کرده و تیرگی‌ها را کاملا از بین می‌برد.

در نهایت بهتر است بدانید که ممکن است تکنیک‌های زیبایی وسوسه‌انگیز باشند، اما بهتر است عوارض آن‌ها را هم در نظر گرفته و سپس به سراغ آن‌ها بروید؛ زیرا روش‌های کم‌خطرتری نیز وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید پوستی شاداب و لطیف داشته باشید. روش‌هایی مانند استفاده از ماسک شادابی صورت که با آبرسانی پوست، زیبایی آن را حفظ می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سحر IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 0
    من پوستم خیلی زیاد حساس و پر جوش هست، میخواستم ببینم با این روش آسیب بیشتری بهش نمیرسه؟ عوارض کرم پودر دائم باعث جوش زدن بیشتر نمیشه؟