چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 337211

سلامت نیوز:در روزهای منتهی به آخر سال افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند شروع به انجام هر کاری می‌کنند تا خود را لاغر کنند و برای پیروزی در ماراتن کاهش وزن، از گرفتن هر گونه رژیم‌ عجیب و غریبی دریغ  نمی‌کنند.این افراد به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند،سلامتی بدن‌شان است.آن‌ها فقط می‌خواهند در لحظه تحویل سال متناسب به نظر برسند.

رژیم های لاغری جنون آمیز در آخر سال

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، در ادامه به بررسی این رژیم‌های جنون آمیز و تاثیرات مخرب آن بر بدن می‌پردازیم تا اگر اسم آن‌ها جایی به گوش‌تان خورد سریع فرار کنید. 


رژیم شیرموز


ین رژیم معروف به رژیم شیر موز و در سه روز گرفته می‌شود و به همین دلیل در بین افرادی که در آخر سال قصد کاهش وزن دارند بسیار محبوب است. در این رژیم شما فقط باید  چهار عدد موز و سه لیوان شیر در روز بخورید.در این سبک رژیم مصرف کالری خیلی کم  می شود و به همین دلیل  فرد احساس ضعف و خستگی شدیدی خواهد کرد. مواد معدنی بدن  مانند آهن، روی و مس در این رژیم حذف می‌شود و قطعا روی کارکرد بدن تاثیر منفی زیادی خواهد گذاشت.


 رژیم آب


 این رژیم از سه روز تا یک هفته متغیر بوده و کالری دریافتی در این رژیم صفر است. رژیم آب  انواع مختلفی را شامل می‌شود که تنها وجه اشتراک آن‌ها مصرف آب و حذف بقیه مواد غذایی است.وقتی مواد مغذی و ویتامین به بدن نرسد بدن دچار عضله سوزی خواهد شد .علاوه بر آن، سرگیجه، سردرد و حتی بیهوشی در این رژیم بسیار شایع است. مطمئن باشید در رژیم آب  افت فشار خون و فقر سدیم را تجربه خواهید کرد.


 رژیم سیب‌زمینی


 این رژیم برای دوره سه تا پنج روزه است و برای لاغر شدن سریع بسیار طرفدار دارد. در این رژیم شما فقط مجاز به خوردن میزان خاصی سیب زمینی آب‌پز در روز هستید. این رژیم مانند بقیه رژیم‌های غیر منطقی گفته ‌شده، تمام مواد معدنی و ‌ویتامین‌ها را از برنامه‌ غذایی شما حذف می‌کند و بدن شما دچار تحلیل بافت عضلانی خواهد شد. همچنین در این رژیم به دلیل یکنواخت بودن ، پروبیوتیک‌ها و باکتری‌های سالم به دستگاه گوارش  شما نمی‌رسد. درنتیجه احتمال بروز مشکلات گوارشی نظیر یبوست ،در طول این برنامه غذایی وجود خواهد داشت.


 خطرات رژیم فوری را در نظر بگیرید


در آخر باید بدانید که گرفتن هرگونه رژیم‌های سخت و چند روزه که در آن بخشی از مواد غذایی به کلی حذف می‌شود،نه تنها به تناسب اندام شما کمک نخواهد کرد بلکه در طولانی مدت می‌تواند برای سلامت بدن شما بسیار مضر باشد. پس به جای امتحان کردن رژیم های غیر عقلانی چند روزه بهتر است در دوران عید نوروز خوردن متعادل را امتحان کنید و از این لحظات در کنار خانواده‌تان لذت ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha