به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، وزیر بهداشت گفت: محدودیت‌ها فقط برای کسانی اعمال می‌شود که هنوز واکسن نزده‌اند و در برابر ویروس کرونا ایمنی لازم را ندارند.

وزیر بهداشت: جریمه رنگ‌بندی برای سفرهای نوروزی اعمال نمی‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه مردم در برابر ویروس کرونا واکسن زده و کشور شرایط نسبتا مناسبی دارد، محدودیت‌های سابق در رنگ‌بندی‌ها دیگر اعمال نمی‌شود.

بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت شامگاه سه‌شنبه در گفت و گویی اظهارداشت: به همین منظور این محدودیت‌ها فقط برای کسانی اعمال می‌شود که هنوز واکسن نزده‌اند و در برابر ویروس کرونا ایمنی لازم را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا افرادی که می‌خواهند در ایام تعطیلات نوروزی از شهری به شهر دیگر مسافرت کنند، دوربین‌های راهور، پلاک ماشین آنها را شناسایی می‌کند و اگر پلاک متعلق به کسی باشد که واکسن نزده باشد، جریمه می‌شود.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در این باره گفته است که مردم نیازی به ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی ندارند، ابهام ایجاد شده این بود که آیا مردم باید برای سفرهای نوروزی پلاک خودرو خود را در سامانه ثبت کنند یا نه در حالی که مردم نیازی به ثبت پلاک برای سفر ندارند؛ چون براساس کد ملی مشخص است که پلاک ها متعلق به چه کسی است و همه این موارد در سامانه موجود است.

وی درباره افرادی که واکسن نزده‌اند، اظهارداشت: افرادی که واکسن دریافت نکردند هم مشخص هستند و خودروهایشان هم معلوم است. اگر این افراد در ترددها مشاهده شوند، جریمه می‌شوند. براساس سامانه دو دز واکسن ملاک است اما تاکید جدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که همه دز سوم را دریافت کنند چون در برخی از افرادی که دز دوم را زده اند ایمنی زایی از بین رفته و تاکید بر دریافت دز سوم است هر چند فعلا ملاک ارزیابی‌ها دو دز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha