پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 337270

پزشکان وظایف زیادی در قبال بیماران خود دارند. مسئولیت‌های آنها شامل کارهایی که باید شخصا انجام دهند و همچنین دستوراتی می‌شود که به دستیاران خود مانند پرستاران، دانشجویان پزشکی و غیره می‌دهند.

وظایف پزشک ایرانی خوب چیست؟

طبق مقاله منتشر شده در وب‌سایت iranianexchange.com، پزشکان افرادی هستند که بیماران برای تشخیص و درمان بیماری‌های خود به آن‌ها مراجعه می‌کنند. معیارهای افراد برای انتخاب پزشک معالج می‌تواند متفاوت باشد. بسیاری از افراد هستند که باید حتما به پزشکانی مراجعه کنند که بتوانند کنار آن‌ها آرامش داشته باشند و بتوانند به آن اعتماد کنند و مشکل خود را در میان بگذارند. بسیاری دیگر در درجه اول مهارت و تجربه پزشکان برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است. یا حتی عده‌ای دیگر از برخورد مناسب و خوش‌رویی پزشک خود لذت می‌برند. بنابراین، برای پیدا کردن بهترین دکتر ایرانی باید تمام جنبه‌های یافتن یک پزشک معالج را در نظر بگیرید. زیرا وجود یک پزشک معالج ماهر و خبره می‌تواند در تشخیص بیماری شما تاثیر به سزایی داشته باشد. اما یک پزشک خوب ایرانی چه کاری برای بیمار خود انجام می‌دهد؟

تشخیص و درمان بیمار

در اصطلاح حقوقی، پزشکان در قبال بیماران خود تعهد درمان دارند نه تعهد نتیجه. این بدان معنی است که آنها باید اقدامات مناسبی را برای تشخیص صحیح، ارائه درمان و پیگیری پیشرفت درمان بیماران خود انجام دهند.

پزشکان باید تمام کارهای خود را بر اساس اطلاعات علمی به روز انجام دهند و از درمان‌های شناخته شده و به روش صحیح استفاده کنند. آنها باید با دقت و وجدان با بیماران خود رفتار کنند. پزشکان باید خط قرمزهای خود را بشناسند: در صورت شک، باید از افراد دیگر اطلاعات دریافت کنند یا بیماران را به متخصصان ارجاع دهند.

وظیفه معالجه بیماران توسط پزشکان ایرانی شامل موارد زیر می‌شود:

  • تجویز داروی مناسب
  • دادن اطلاعات در مورد بیماری، مزایا، معایب، خطرات و روش‌های جایگزین درمان
  • پیگیری مداوم در مورد بیمار و درمان او

اطلاع رسانی به بیمار

پزشکان باید تمام اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری آزادانه و آگاهانه نیاز است را در اختیار بیماران خود قرار دهند. به عنوان مثال، پزشکان باید به بیماران خود در مورد موارد زیر اطلاع دهند:

  • تشخیص بیماری
  • ماهیت، هدف و جدیت درمان
  • خطرات درمان
  • سایر گزینه‌های درمانی

وظیفه پزشک ایرانی در ارائه اطلاعات نیز شامل پاسخگویی به سوالات بیماران می‌شود. پزشکان باید شانس موفقیت و خطر شکست درمان پیشنهادی را با در نظر گرفتن شرایط خاص بیمار توضیح دهند. پزشکان همچنین باید بیماران خود را در مورد اثرات منفی احتمالی یک روش درمانی آگاه کنند. با این حال، غیرممکن است که یک پزشک در مورد تمام خطرات احتمالی صحبت نکند. پزشکان باید به بیماران خود در مورد خطرات قابل پیش بینی، به عبارت دیگر، خطراتی که به احتمال زیاد رخ می‌دهد، اطلاع دهند.

اخذ رضایت آگاهانه از بیمار

دلیل وظیفه پزشکان برای ارائه اطلاعات به بیماران این است که تمام اطلاعات مورد نیاز بیماران برای تصمیم گیری آزادانه و آگاهانه در مورد بیماری و مراقبت‌های آن را در اختیار بیماران قرار دهند. هنگامی که یک بیمار با روش درمانی موافقت می‌کند، در وقاع رضایت خود را اعلام می‌کند.

وظیفه جلب رضایت بیمار یک فرآیند مستمر است. به همین دلیل است که بیماران باید در مورد هر گونه اطلاعات جدید در مورد وضعیت سلامتی خود و درمان‌هایی که دریافت می‌کنند، مطلع شوند.

رازدار بودن

پزشکان موظفند که در قبال تمام اطلاعات پزشکی بیمار خود رازدار باشند. گاهی اوقات این وظیفه رازداری یکی از حرفه‌ای‌ترین کارهای هر دکتر ایرانی به شمار می‌آید.

این وظیفه هم شامل اطلاعاتی می‌شود که بیماران به پزشکان خود می‌گویند و هم هر واقعیتی را که پزشکان در مورد بیماران خود به عنوان بخشی از رابطه پزشک و بیمار کشف می‌کنند.

پزشکان نمی‌توانند آنچه را که بیمارانشان به آنها می‌گویند فاش کنند، مگر اینکه بیمارانشان از محرمانه بودن اطلاعات چشم پوشی کنند یا قانون اجازه این کار را به آنها بدهد. همچنین، پزشکان می‌توانند برخی از اطلاعات محرمانه را هنگامی که دلایل بسیار قوی برای انجام این کار دارند که مرتبط با سلامت یا ایمنی بیمار است را با افراد نزدیک بیمار در میان بگذارند.

سخن پایانی

با توجه به اینکه تعداد پزشکان ایرانی در کشورهای خارجی زیاد است، یافتن بهترین پزشک ایرانی در آمریکا و کانادا راه چندان سختی نیست و شما می‌توانید به راحتی با چند جست و جوی ساده پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید. معیارهای یافتن دکتر برای هر فرد با دیگری متفاوت است. بنابراین شما با توجه به معیارهای خود، ویژگی‌های پزشک مطمئن در این مقاله و دیگر موارد به دنبال پزشکی ماهر باشید و هنگام ابتلا به بیماری به او مراجعه کنید.

منبع: iranianexchange.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha