به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سازمان بهداشت جهانی می‌گوید پس از چند هفته کاهش در موارد جدید گزارش‌شده کووید۱۹، این تعداد بار دیگر در سطح جهان، به‌ویژه در بخش‌هایی از آسیا و اروپای غربی، در حال افزایش است.

احتمال گسترش کووید ۱۹ همچنان در جهان باقی است

به گزارش وب مِد، «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، در یک نشست خبری گفت: «این افزایش‌ها علیرغم کاهش آزمایش‌ها در برخی کشورها رخ می‌دهد، به این معنی که مواردی که می‌بینیم فقط نوک کوه یخ هستند».

وی در ادامه افزود: «در نتیجه، شیوع محلی و افزایش موارد کووید ۱۹ به ویژه در مناطقی که اقدامات پیشگیرانه برداشته شده است، محتمل است. نرخ مرگ و میر در بسیاری از کشورها بالاست، به ویژه آنهایی که سطح واکسیناسیون پایینی دارند.»

تدروس گفت: «هر کشور با وضعیت متفاوتی با چالش‌های مختلف مواجه است، اما پاندمی هنوز تمام نشده است.»

اظهارات وی در بحبوحه افزایش ۴۶ درصدی موارد ابتلاء به کووید ۱۹ در بریتانیا و افزایش تعداد مبتلایان در چین بیان می‌شود. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد علیرغم کاهش قابل توجه آزمایشات کووید ۱۹ در سراسر جهان، موارد هفتگی کووید ۸ درصد افزایش یافته است.

«مایکل رایان»، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی، گفت: «با توجه به این گزارش‌ها، ما باید بسیار محتاط باشیم. و باید تاکید داشته باشیم که آسیب پذیرترین افراد به طور مناسب واکسینه شوند.»

رایان گفت: «این ویروس هنوز به راحتی در حال پیشروی است. با توجه به کاهش ایمنی و این واقعیت که واکسن‌ها به طور کامل عمل نمی‌کنند، این احتمال وجود دارد که این ویروس در سراسر جهان مجدداً شایع شود.»

ویروس کرونا می‌تواند برای مدت طولانی، حتی در جوامع کوچک، در انتظار فرصت بعدی برای انتشار باقی بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha