به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،طبق نتایج یک مطالعه جدید، افراد مسن نه تنها ممکن است طولانی تر، بلکه با کیفیت بهتری نسبت به گذشته زندگی می کنند.

کیفیت زندگی افراد مسن نسبت به گذشته بهتر شده است

به گزارش مدیسن نت، محققان دریافتند که از دهه ۱۹۹۰، بزرگسالان بریتانیایی ۶۵ ساله و بالاتر، سال‌های بیشتری از زندگی مستقل و بدون ناتوانی لذت می‌برند.

این در حالی است که بسیاری از بیماری‌های مزمن شایع‌تر شده‌اند. در واقع، سال‌های بدون ناتوانی نه تنها در میان سالمندان سالم، بلکه در بین افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی، دیابت، آرتروز و مشکلات بینایی و شنوایی افزایش یافته است.

«کارول جاگر»»، محقق ارشد از دانشگاه نیوکاسل در انگلستان، گفت: «من فکر می‌کنم پیام اصلی این است که داشتن یک بیماری طولانی‌مدت به این معنا نیست که نمی‌توانید برای مدت طولانی زندگی مستقلی داشته باشید.»

این احتمال وجود دارد که افراد مسن‌تر به دلیل بهبود درمان بیماری‌های مزمن مختلف، به‌علاوه تغییراتی در شیوه زندگی و محیط، وضعیت بهتری داشته باشند.

جاگر گفت: «درمان بیماری‌هایی مانند سکته مغزی، بیماری عروق کرونر قلب و دیابت بسیار بهتر شده است و افراد زودتر درمان می‌شوند. نرخ استعمال دخانیات نیز کاهش یافته است که به این مسئله کمک خواهد کرد.»

از سوی دیگر تیم تحقیق دریافت که افراد مسن مبتلا به زوال عقل درصد بیشتری از سال‌های پایانی خود را در مقایسه با دهه ۱۹۹۰ با ناتوانی سپری می‌کنند.

به گفته جاگر، این ممکن است به دلیل عدم وجود درمان برای زوال عقل باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha