به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا حمله قلبی یک وضعیت اورژانسی است و به همین دلیل آگاهی از کمک‌های اولیه برای کمک به بیمار پیش از حضور نیروهای امدادی حائز اهمیت است.اگر با فرد مبتلا به دچار حمله قلبی مواجه شدیم، لازم است از کمک های اولیه ضروری آگاه باشیم تا پیش از زمان حضور نیروهای اورژانس، احتمال مرگ بیمار کاهش یابد. در مواقعی که حضور نیروهای اورژانس زمانبر است، آگاهی از کمک‌های اولیه و به کار گیری آن‌ها بیش از پیش اهمیت پیدا میکند.

هنگام وقوع حمله قلبی چکار باید کنیم؟

حمله قلبی یک وضعیت اورژانسی است و به همین دلیل آگاهی از کمک‌های اولیه برای کمک به بیمار پیش از حضور نیروهای امدادی حائز اهمیت است.اگر با فرد مبتلا به دچار حمله قلبی مواجه شدیم، لازم است از کمک های اولیه ضروری آگاه باشیم تا پیش از زمان حضور نیروهای اورژانس، احتمال مرگ بیمار کاهش یابد. در مواقعی که حضور نیروهای اورژانس زمانبر است، آگاهی از کمک‌های اولیه و به کار گیری آن‌ها بیش از پیش اهمیت پیدا میکند.

علائم حمله قلبی

علائم حمله قلبی متفاوت است و به دلیل احساس ترس و وحشت همراه با آن، درک درست علائم این عارضه دشوار است. معمولا هنگامی که حمله قلبی رخ می دهد، افراد درد قفسه سینه وحشتناکی را تجربه می کنند. درد اغلب در مرکز قفسه سینه است همچنین همچنین درد در فک، شانه، بازوها، معده و در پشت احساس می شود. این درد ناشی از آن است که انسداد مانع از رسیدن خون به عضله قلب می شود همچنین درد ناشی از حمله قلبی با استراحت کاهش نمی یابد. فرد معمولا در بازوی چپ احساس ضعف و بی حسی دارد و دچار تنگی نفس می شود.

کمک های اولیه به هنگام حمله قلبی

بلافاصله پس از مشاهده علائم حمله قلبی در فرد، لحظه ای منتظر نمانید و اقدامات لازم را انجام دهید. باید به خاطر داشت که در چنین شرایط بحرانی هر ثانیه اهمیت دارد.

با اورژانس تماس بگیرید

اولین و مهمترین مرحله، تماس با شماره اورژانس است. حتی اگر کمک های اولیه روی بیمار انجام شود، فرد همچنان به دریافت کمک های پزشکی در اسرع وقت نیاز دارد.

به فرد کمک کنید تا بنشیند

بلافاصله پس از تماس با اورژانس به فرد کمک کنید تا آرام بنشیند. نشستن فشار بر قلب را کاهش می دهد.

با بیمار صحبت کنید

تا زمان رسیدن نیروهای اورژانس، به آرامی با فرد صحبت کنید. به بیمار امید بدهید که کمک های پزشکی در راه است و او بهبود پیدا می‌کند.

عملیات احیای قلبی انجام دهید

اگر فرد هوشیاری خود را از دست داد، لازم است عملیات احیای قلبی انجام دهید. اگر فرد نفس نمی‌کشد یا نبض او را پیدا نمی‌کنید، پس از تماس با اورژانس، عملیات احیای قلبی را برای حفظ جریان خون انجام دهید. لازم است فرد با یک ریتم به نسبت سریع - حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ بار در دقیقه- به مرکز قفسه سینه فشار وارد کند.

 در حالی‌که کمک های اولیه می تواند پیامدهای حمله قلبی را به تعویق بیندازد یا در بسیاری از موارد از بروز آن‌ها جلوگیری کند، ضرورت دارد پیش از هر اقدامی از نیروهای اورژانس کمک گرفت حتی در صورت احساس رفع کسالت لازم است به بیمارستان مراجعه کرد. انجام معاینات در زمان مناسب بسیار ضروری است تا درمان پزشکی به موقع آغاز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha