به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر:رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برنامه مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی با اولویت مدیریت بیماری کووید ۱۹ سوش اومیکرون در نوروز ۱۴۰۱ بدون وقفه در حال انجام است.

تشدید نظارت های بهداشتی با اولویت مدیریت کرونا در تعطیلات نوروزی

 مجید تاجیک افزود: طرح سلامت نوروزی بهداشت محیط از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ با حضور کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه آغاز شده است.

به گفته وی، از شروع این طرح تاکنون کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه از ۵۱۶۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۱۷۷۲ اماکن عمومی، ۱۳۶ مرکز و اماکن بین راهی بازدید کردند.

تاجیک خاطرنشان کرد: این بازدیدهای نظارتی منجر به معرفی ۷۹ متخلف از قوانین بهداشتی به مراجع قضائی، تعطیلی ۲۷ صنف متخلف و کشف و معدوم سازی ۳۱۵۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و فاقد مشخصات بهداشتی شد.

وی یادآور شد: در طول این نظارت‌ها ۲۲۰۸ مورد سنجش توسط تجهیزات نوین بازرسی در محل صورت پذیرفت و ۲۷۵ گشت مشترک با همکاری سایر سازمان‌های مرتبط از جمله تعزیرات، دامپزشکی و اتاق اصناف انجام شد.

تاجیک افزود: در این مدت ۵۵ بازرسی از سامانه‌های آب رسانی و ۹۸۰ مورد کلرسنجی از شبکه توزیع آب آشامیدنی و آب استخرهای شنا صورت گرفت که در موارد عدم رعایت استانداردهای میکروبی آب، مکاتبات و برخوردهای قانونی لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: در طول اجرای برنامه ضمن فعال بودن سامانه رسیدگی به شکایات مردمی با تلفن ۱۹۰، کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت و مراکز تابعه دانشگاه به نظارت و پایش وضعیت بهداشت محیط بر اساس چک لیست اختصاصی می‌پردازند.

تاجیک خاطرنشان کرد: طرح سلامت نوروزی بهداشت محیط با اولویت مدیریت بیماری کووید ۱۹ سوش اومیکرون در نوروز ۱۴۰۱ از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب، با توجه به موقعیت زمانی و مکانی تا ساعت ۲۴ در ساعات اداری، غیر اداری و روزهای تعطیل انجام می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین پس از پایان شیفت، کشیک‌های سیار تا ساعت ۸ صبح، کارشناسان به صورت آنکال در ستاد مراقبت‌های بهداشت و مراکز تابعه فعالیت می‌کنند.

تاجیک با اشاره به تشدید بازدیدها و نظارت‌ها و کنترل عوامل محیطی در تعطیلات نوروزی، خاطرنشان کرد: هر ساله به منظور پیشگیری و کاهش بار بیماری‌های مرتبط با محیط از جمله بیماری‌های منتقله از آب و غذا و کنترل اپیدمی بیماری‌های روده‌ای عفونی در تعطیلات نوروزی برنامه سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین با تیم‌های مشترک بازرسی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha