چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰

نتایج تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان می دهد، انجام نوعی از تمرینات مدیتیشن به مدت 3 ماه می تواند تا حد قابل توجهی در درمان بیماری ذهنی، رفتاری ADHD موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، بنابر تحقیقات دانشمندان دانشگاه ویسکونتین، این آیین قدیمی می تواند در هزاره سوم به کنترل و توسعه ذهن انسان کمک کند و همچنین در درمان نوعی اختلال ذهنی که باعث تحلیل رفتار عادی و تنظیم تمرکز شده و ADHD (اختلال فعالیت غیر طبیعی کاهش دقت) نام دارد و به 3 تا 5 درصد کودکان آسیب می رساند، بکار رود.

در این خصوص ریچارد دیویدسون سرپرست این تیم تحقیقاتی توضیح داد: "در حقیقت برخی از ویژگی های ذهنی که ظاهرا تغییرناپذیرند، می توانند با تمرینات مداوم با جهش های شگفت انگیزی مواجه شوند. مردم می دانند که تمرین می تواند توانایی بدن آنها را افزایش دهد اما اکنون تحقیقات ما بدون هاله ای از ابهام نشان می دهد که با تمرین حتی اقزایش توانایی های ذهنی نیز ممکن است." 

این تحقیقات که در مجله علمی "پلاس بیولوژی" منتشر شده کشف کرده است که افرادی که بطور متوسط 40 دقیقه در روز مدیتیشن می کنند، فضاهای مغز آنها دقت و توجه بیشتری از خود نشان می دهد بطوری که می توان گفت، حتی امکان تغییر دادن شکل مغز با انجام تمرینات ذهنی هم وجود دارد.

دیویدسون تحقیقات خود را روی آیین باستانی "ویپاسانا" معطوف کرده است. این آیین بودایی بیش از 2 هزار و 500 سال پیش انجام می شده است که یکی از اهدافش کاهش تحلیل ذهنی و افزایش توانایی های حسی است. 

هدف اصلی انجام این تحقیقات، کشف روش های درمانی جدید برای معالجعه بیماران مبتلا به بیماری ADHD است. در این خصوص دیویدسون امیدوار است که در 5 سال آینده به نتایج مفیدی در ارائه روش های درمانی موثری به علم پزشکی شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha