پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشور درخصوص سرانجام بیمه رانندگان تاکسی فاقد بیمه گفت: متاسفانه در سال ۱۴۰۰ هیچ اتفاقی رخ نداد، اما در انتهای سال سازمان تامین اجتماعی ابلاغیه‌های لازم را به تامین اجتماعی استان‌ها ارسال کرد و لیست افرادی که تحت عنوان راننده بیمه هستند را در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار داد.

زمان افزایش کرایه تاکسی در شهرهای کشور

«مرتضی ضامنی» مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشوردر پاسخ به سوالی درباره زمان افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های شهری در سال جدید گفت: زمان افزایش کرایه به مصوبات شورای شهر در کل کشور باز می‌گردد. اگر در شوراهای اسلامی شهرها فرایند اصلاح نرخ کرایه انجام شده باشد و تاریخ از اول فرودین درج شده باشد این افزایش نرخ اجرا خواهد شد. 

او ادامه داد: شهرهای مختلف از این نظر متفاوت هستند و به همین دلیل تاریخ خاصی را نمی‌توانیم دقیقا اعلام کنیم. اما اگر فرایند قانونی انجام شده باشد در هر زمانی که ابلاغ بشود قابل اجرا است. 

ضامنی در پاسخ به سوال دیگری درباره سرانجام بیمه رانندگان تاکسی در سال ۱۴۰۰ گفت: متاسفانه در سال ۱۴۰۰ هیچ اتفاقی رخ نداد. اما در انتهای سال سازمان تامین اجتماعی ابلاغیه‌های لازم را به تامین اجتماعی استان‌ها ارسال کرده است و لیست افرادی که تحت عنوان راننده بیمه هستند در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار داده است. 

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور اضافه کرد: پالایش‌ها را انجام دادیم و انشالله بعد از تعطیلات و در فروردین ماه مشخص خواهد شد چه تعدادی از افراد راننده نیستند و باید حذف شوند. افرادی که باید جایگزین شوند نیز در پالایش‌ها به دست آمده‌اند و به تناسب استان مشخص و به سازمان تامین اجتماعی ارجاع می‌دهیم. امیدواریم اگر این همراهی تامین اجتماعی که در سال جاری وجود داشت، در سال آینده نیز برقرار باشد بتوانیم در فصل بهار این را به مرحله اجرا برسانیم. 

او درباره دلایل ‌عدم اجرای این طرح و حذف بیمه شدگانی که راننده نیستند و جایگزینی راننده‌هایی که بیمه ندارند توضیح داد: یک طرف این ماجرا مربوط به سازمان تاکسیرانی و یک طرف ماجرا سازمان تامین اجتماعی است. ابلاغیه‌ها توسط سازمان تامین اجتماعی در اسفندماه زده شد و وظیفه ما این بود، افرادی که به اسم راننده بیمه هستند را از طریق لیستی که تامین اجتماعی در اختیار ما قرار می‌دهد پالایش کنیم. 

ضامنی ادامه داد: ما مرحل کار را انجام دادیم. تامین اجتماعی باید ساختار نرم افزاری خود را برای این موضوع تامین می‌کرد که در اسفند ماه میسر شد. امیدواریم حداقل این فرایند ادامه داشته باشد تا بتوانیم در بهار این موضوع را به مرحله نهایی برسانیم. 

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر فعالیت حضوری مدارس در سال آینده و تکلیف سرویس مدارس گفت: با حضوری شدن مدارس، این آمادگی در حوزه شهرداری‌ها وجود دارد که سرویس‌های مدارس فعالیت کنند. سرویس مدارس در صورتی که در سامانه سپند ثبت شوند تامین ناوگان قاعدتا اتفاق می‌افتد. 

ضامنی در واکنش به اینکه برخی از رانندگان سرویس مدارس بیش از ظرفیت مجاز اقدام به سوار کردن دانش آموزان می‌کنند، گفت: سرویس مدارس در این دو سال وضعیت معلق داشت و رانندگان سرویس مدارس در گروه مشاغلی بودند که از شیوع کرونا واقعا ضربه خوردند. اما چارچوب‌ها و ضوابطی برای فعالیت ناوگان در حوزه سرویس مدارس وجود دارد که باید رعایت شود. 

او ادامه داد: افرادی که ضوابط را رعایت نکنند پرونده آن‌ها در کمیته‌های انضباطی مطرح خواهد شد و متناسب با تخلفی که انجام شده با آن‌ها برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha