به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا:رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر بر تلاش دو چندان این سازمان برای تولید بیشتر با تکیه بر فرموده‌ مقام معظم رهبری مبتنی بر نامگذاری امسال تاکید کرد.

خدمات رسانی هلال احمر برای سال جدید مبتنی بر «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

 دکتر علیرضا عسکری با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» تاکید کرد: امیدوارم همه ارکان کشور کمک کنند امسال طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اشتغال‌زایی مبتنی بر دانش بنیان‌ها به افزایش تولید کمک کرده و در همین راستا هم سازمان تدارکات تلاش می‌کند تا در عرصه تولید بیش از پیش گام های موثری بردارد.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر بیان کرد: در جمعیت هلال احمر غیر از فعالیت‌های امدادی و نجات بخش، فعالیت‌هایی که نیازهای پزشکی هموطنان را برطرف می‌کند هم انجام می‌شود.

دکتر عسکری در ادامه به فعالیت شرکت های تحت پوشش سازمان اشاره کرد و گفت: صنعت دیالیز و سبد دیالیز عمدتاً توسط جمعیت هلال احمر تولید می شود ‌و از محصولات راهبردی است. همچنین ست تالاسمی، انواع سرنگ و سایر محصولات استراتژیک نیز به منظور کاهش نیازهای بیماران تولید می شود.

وی افزود: به علاوه در صنعت دارویی کشور نیز تلاش می‌کنیم تا با تولید داروهای داخلی مردم را از خرید داروهای خارجی بی‌نیاز کنیم.

عسکری با اشاره به واردات واکسن کرونا از سوی هلال احمر گفت: در کنار همه این موضوعات حوزه بازرگانی سازمان نیز درحال فعالیت است و شاهد آن بودیم که ۱۱۲ میلیون دُز واکسن کرونا را در طول چند ماه وارد کشور کرد و باعث شد درصد بسیار بالایی از مردم واکسینه شوند و این یکی از عواملی بود که باعث پایین آمدن میزان مرگ و میر مردم در اپیدمی اخیر شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های داروخانه ها نیز گفت: داروخانه های هلال احمر از کامل ترین داروخانه‌های کشور هستند و خیلی از بیماران وقتی از همه جا قطع امید می‌کنند به این داروخانه رجوع می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha