شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 337445

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، مخلوطی از سیر و عسل؛ از آنجایی که جریان خون را متعادل می‌کند، خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی و سکته مغزی و سکته قلبی مرتبط را کاهش می‌دهد.

فواید درمانی ترکیب سیر و عسل چیست؟

سیر به همه غذاها طعم می‌بخشد. همه آن را به عنوان یک دارو برای بیشتر مشکلات سلامتی می‌شناسند. سیر در برابر بسیاری از بیماری‌ها مفید است و به محافظت از بدن و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. در این روزهایی که با ویروس کرونا مبارزه می‌کنیم؛ برای افرادی که سیستم ایمنی قوی‌تر دارند، مبارزه با ویروس آسان‌تر است.

قوی نگه داشتن سیستم ایمنی یک عنصر مهم برای محافظت در برابر عفونت‌ها و بیماری‌های زمستانی است. این موضوع به لطف سیر امکان پذیر است.

همچنین سیر؛ از افراد در زمینه‌هایی مانند مراقبت از سلامت مو و ناخن، پیشگیری از سرطان، سلامت جنسی، حفظ کنترل وزن و محافظت در برابر بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت کمک می‌کند. برای تقویت حافظه، کاهش فراموشی و داشتن مغز سالم تر، اولین انتخاب شما باید سیر باشد.

خواص کلی سیر که یکی یکی به آن پرداختیم چه فوایدی دارد اگر با عسل ترکیب شود؟ مخلوط سیر و عسل چه فایده‌ای دارد؟

فواید درمانی ترکیب سیر و عسل

مخلوطی از سیر و عسل؛ از آنجایی که جریان خون را متعادل می‌کند، خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی و سکته مغزی و سکته قلبی مرتبط را کاهش می‌دهد.

مراقبت از قلب، همیشه مهم است، زیرا عوامل زیادی مانند استرس، زندگی شهری و رژیم غذایی نامنظم باعث بیماری‌های قلبی می‌شود.

این ترکیب، توازن آب بدن را ممکن می‌کند و به یک مسکن طبیعی برای بیماری‌های عضلانی تبدیل می‌شود. افراد مبتلا به درد مفاصل حتما باید این مخلوط را به صورت یک قاشق در روز مصرف کنند.

مقادیر بالای مواد ضد میکروبی در هر دو ماده غذایی، باعث تقویت سیستم ایمنی و افزایش دفاع بدن در برابر سلول‌های مضر می‌شود. همانطور که قبلاً در بالا ذکر کردیم، سیر به تنهایی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

ترکیب عسل و سیر میزان قند خون را متعادل می‌کند. همچنین به کاهش یا افزایش وزن به صورت کنترل شده کمک می‌کند. همچنین این ترکیب به بازسازی و آرامش سیستم عصبی کمک می‌کند. این مخلوط از مشکلات روحی مانند افسردگی، استرس و خواب جلوگیری می‌کند. یک خواب منظم، کار موثر و موفقیت را به همراه دارد.

مصرف تنها یک قاشق در روز؛ به تناسب اندام و پر انرژی بودن در طول روز کمک می‌کند. از تسلیم شدن در برابر خستگی روز جلوگیری می‌کند.

آماده سازی ترکیب

موارد مورد نیاز:

۱ فنجان عسل
۱۰ حبه سیر خام
ظرف شیشه‌ای

نحوه تهیه ترکیب

سیر ریز خرد شده را داخل شیشه بریزید و روی آن عسل بریزید. این دو محصول را به خوبی در شیشه مخلوط کنید.

سپس آن را با کمی آب گرم مخلوط کنید و به مدت ۷ روز هر روز صبح به عنوان وعده غذایی مصرف کنید. سپس به مدت ۱.۵ هفته استفاده از ترکیب را قطع کنید. در صورت تمایل می‌توانید از نو شروع کنید. مخلوط را در جای سرد نگهداری نکنید.

ارزش غذایی عسل

۱۰۰ گرم عسل حاوی:

چربی کل ۰ گرم

چربی اشباع شده ۰ گرم

کلسترول ۰ میلی گرم

سدیم ۴ میلی گرم

پتاسیم ۵۲ میلی گرم

کربوهیدرات ۸۲ گرم

فیبر رژیمی ۰.۲ گرم

شکر ۸۲ گرم

پروتئین ۰.۳ گرم

ویتامین C ۰.۵ میلی گرم

کلسیم ۶ میلی گرم

آهن ۰.۴ میلی گرم

ویتامین D ۰ IU

ویتامین B۶، ۰ میلی گرم

کوبالامین ۰ میکروگرم

منیزیم ۲ میلی گرم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha