به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که سویه اومیکرون می تواند باعث ایجاد کروپ (خروسک) در کودکان خردسال شود، که حتی در موارد شدید نیاز به بستری شدن در بیمارستان و مراقبت های ویژه دارند.

امیکرون موجب بروز «کروپ» در کودکان می شود

به گزارش هلث دی نیوز، دکتر «رایان بروستر»، یکی از نویسندگان این مطالعه از بیمارستان کودکان بوستون، گفت: «نرخ بستری نسبتاً بالا و تعداد زیاد دوزهای دارویی که بیماران مبتلا به کروپ ناشی از کووید ۱۹ نیاز دارند، نشان می‌دهد که کووید ۱۹ ممکن است در مقایسه با سایر ویروس‌ها باعث ایجاد کروپ شدیدتر شود.» 

بروستر در ادامه افزود: «تحقیقات بیشتر برای تعیین بهترین گزینه‌های درمانی برای این کودکان مورد نیاز است.»

کروپ یک بیماری شایع تنفسی در نوزادان و کودکان خردسال است و زمانی رخ می‌دهد که سرماخوردگی و سایر عفونت‌های ویروسی باعث التهاب و تورم در اطراف باکس صوتی، نای و لوله‌های برونش می‌شود. مشخصه آن سرفه شبیه پارس سگ و گاهی اوقات تنفس شدید (معروف به استریدور) است. در موارد شدید، می‌تواند به طور خطرناکی مسیر تنفسی را تنگ کند.

بروستر می‌گوید: «از زمانی که سویه اومیکرون به نوع غالب تبدیل شد ما شاهد افزایش تعداد بیماران مبتلا به کروپ بودیم.»

استروئید دگزامتازون به ۹۷ درصد از کودکان مورد مطالعه و به ۲۹ درصد از کسانی که در بخش اورژانس تحت درمان قرار گرفتند داده شد. همه کسانی که در بیمارستان بستری شده بودند، اپی نفرین راسمیک را از طریق نبولایزر دریافت کردند که مناسب موارد متوسط یا شدید کروپ است.

کودکان بستری در بیمارستان برای کنترل علائم کروپ خود به میانگین شش دوز دگزامتازون و هشت دوز درمان اپی نفرین نبولیزه شده نیاز داشتند که بیش از آن چیزی است که معمولاً برای کروپ غیرکوویدی مورد نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha