سه‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 337523

کووید-19 بیماری مشابه آنفولانزا تلقی خواهد شد

اسپانیا تقریبا به شرایط قبل کرونا برمی گردد

افراد مبتلا به کرونا که علائمی ندارند یا فقط مبتلا به علائم خفیف هستند، می توانند زندگی عادی داشته باشند

به گزارش سلامت نیوز، اسپانیا که زمانی به شدت توسط کووید-19 تحت تاثیر قرار داشت و آمار بسیار بالای مرگ و میر را تجربه کرده بود حالا در وضعیت نسبتا مناسبی است و آماریهای ابتلا و بستری به دلیل این بیماری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. حالا اعلام شده است که این کشور قصد دارد عفونت کروناویروس را تقریباً مانند یک بیماری عادی مشابه آنفولانزا درمان کند.

اسپانیا تقریبا به شرایط قبل کرونا برمی گردد

براساس پروتکل های درنظر گرفته شده کسانی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند و فقط علائم خفیف بیماری را نشان می دهند یا اصلاً هیچ علائمی نداشته باشند، می توانند به زندگی عادی خود ادامه دهند. این افراد نه نیازی به انجام آزمایش تشخیصی کرونا دارند و نه قرنطینه در خانه برای آن ها اجباری است.

فقط افراد دارای وضعیت های خاص سلامتی و کسانی که در معرض خطر هستند همچنان مشمول قوانین الزام آور قبلی خواهند بود. این افراد شامل افراد بالای 60 سال و کسانی که نقص سیستم ایمنی دارند و مبتلایان به بیماری های زمینه ای جدی و همچنین زنان باردار و کارکنان مراکز درمانی و سیستم های بهداشتی هستند.

قوانین جدید به این معنا است که تنها موردی از اقدامات شدید علیه ویروس کرونا در اکثر مناطق این کشور باقی مانده است، اجبار به زدن ماسک در مکان‌های عمومی سرپوشیده و همچنین در اتوبوس‌ها، قطارها و هواپیماها است.

در ایالت گالیسیا، شرط اثبات اینکه فرد واکسینه شده، یا آزمایش منفی اخیر دارد و یا اخیرا از بیماری بهبود یافته، همچنان در هنگام ورود به بیمارستان ها و خانه های سالمندان لازم است، و همچنین محدودیت تعداد افراد نشسته در هر میز در رستوران ها همچنان اعمال خواهد شد اما براساس گزارش رسانه های اسپانیا حتی این محدودیت ها در این ایالت هم قرار است در 9 آوریل( 20 فروردین 1401) پایان یابد.

وضعیت اپیدمی در اسپانیا که در ابتدای همه گیری به شدت از این بیماری آسیب دید، اکنون به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این کشور در اوج پیک اول بیماری آمار مرگ روزانه هزار نفری را تجربه کرد اما حالا امار مرگ روزانه ناشی از ابتلا به کروناویروس در این کشور دو رقمی است.

میزان ابتلا در در روز جمعه 227 نفر در هر 100000 نفر جمعیت بود، و تنها 3.6 درصد از کل تخت های بیمارستانی این کشور توسط بیماران کووید-19 اشغال شده است.

تقریباً 85 درصد از جمعیت اسپانیا واکسینه شده در نظر گرفته می شوند، در حالی که 51 درصد از جمعیت این کشور علاوه بر دو دوز واکسن دوز بوستر هم دریافت کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha