به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نوزادان و کودکان نوپا نسبت به بزرگسالان پاسخ ایمنی قوی‌تری نسبت به کروناویروس جدید دارند.

نوزادان واکنش ایمنی قوی تری به کووید ۱۹ دارند

به گزارش مدیسن نت، در این مطالعه، دانشمندان نمونه‌های خون جمع آوری شده از ۶۸۲ کودک و بزرگسال تا سن ۶۲ سال و واکسینه نشده را در ۱۷۵ خانواده بین نوامبر ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ تجزیه و تحلیل کردند.

از این افراد، ۵۶ نفر شواهدی از وجود آنتی بادی کروناویروس داشتند که نشان دهنده عفونت قبلی است. آنها شامل ۱۵ کودک ۳ ماهه تا ۴ ساله، ۱۳ کودک ۵ تا ۱۷ ساله و ۲۸ بزرگسال ۱۸ سال و بالاتر بودند.

آنتی بادی‌های موجود بر نقطه کلیدی روی پروتئین خوشه بیرونی ویروس در کودکان ۴ ساله به پایین، بیش از ۱۳ برابر و در کودکان ۵ تا ۱۷ ساله تقریباً ۹ برابر بیشتر از بزرگسالان بود.

محققان همچنین دریافتند که سطح آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده کروناویروس، که ممکن است به پیش‌بینی محافظت در برابر کووید شدید کمک کند، در کودکان ۴ سال به پایین تقریباً دو برابر بیشتر از بزرگسالان است.

بر اساس این مطالعه، در اکثر خانواده‌هایی که هم کودکان و هم بزرگسالان شواهد آنتی بادی عفونت قبلی را داشتند، کودکان ۴ سال به پایین نسبت به همه اعضای خانواده دارای بالاترین میزان آنتی بادی بودند.

دکتر «روث کارون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز مریلند، گفت: «این مطالعه نشان می‌دهد که حتی کودکان در چند سال اول زندگی توانایی ایجاد پاسخ‌های آنتی‌بادی قوی به عفونت کروناویروس را دارند که در برخی موارد بیشتر از پاسخ‌های بزرگسالان است.»

به گفته محققان، این یافته‌ها باید اطمینان خاطر ایجاد کند که با دوزهای مناسب واکسن می‌توان به طور مؤثر کودکان بسیار خردسال را در برابر کروناویروس ایمن کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha