بیاموزید که چگونه یک روانشناس خوب را انتخاب کنید، از جلسات درمانی با روانشناس خود حداکثر بهره را ببرید و پیشرفت درمان روانشناسی خود را ارزیابی کنید.

دکتر روانشناس خوب  در تهران را در سال 1401 ما به شما معرفی می کنیم

 دکترهای روانشناس می توانند یک درمان موثر برای بسیاری از مشکلات روحی و روانی فراهم کنند. صحبت کردن در مورد افکار و احساسات خود با روانشناسان اغلب می تواند احساس بهتری در شما ایجاد کند. بیان نگرانی های خود یا صحبت در مورد چیزی که ذهن شما را سنگین می کند، به خودی خود می تواند بسیار شفابخش باشد. احساس خوبی است که به شما گوش داده شود. اما بدانید که داشتن مجوز برای دکتر روانشناس خوب  در تهران حتما ضروری است. وقتی قصد درمان بوسیله روانشناس را دارید، قبل از هر چیز به مجوز و پروانه شخصی روانشناس دقت کنید. با این کار میزان بالایی از اعتماد مورد نیاز فراهم می شود.

دکتر روانشناس خوب در تهران

به روانشناس نیاز دارم

هنگامی که مشکلات شما هشدار دهنده می شوند یا علائمی از اختلالات را پیدا می کنید، مراجعه به یک دکتر روانشناس خوب  در تهران می تواند کمک کننده باشد. در حالی که درمان های دارویی تا حدودی استقبال خود را از دست داده اند، مراجعه به و جستجوی بهترین روانشناسان در تهران بیش از پیش شده است. روانشناسان درمانگرانی حرفه ای و آموزش دیده هستند که می توانند به شما کمک کنند تا ریشه مشکلات خود را پیدا کنید، بر اختلالات عاطفی غلبه کنید و تغییرات مثبتی را در زندگی خود ایجاد کنید.

اما برای ملاقات یک روانشناس خوب در تهران، لازم نیست اختلال روانشناختی داشته باشید. بسیاری از افراد برای مشکلات خفیف تر و حتی استرس های روزمره به تراپیست مراجعه می کنند.

برای درمان شدن و نتیجه گرفتن از روانشناسان معروف و مطرح، مهم است که دکترهای روانشناسی را انتخاب کنید که دارای مجوز باشند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا انتخاب یک روانشناس خوب را به شما بیاموزیم.

آیا من به روانشناس نیاز دارم؟ 11 نشانه برای مراجعه به روانشناسان

اگر با مشکلات سلامت روان خود دست و پنجه نرم می کنید یا دوران سختی را پشت سر می گذارید، روانشناسی  می تواند بسیار مفید باشد. اما چگونه متوجه می شوید که در زندگی خود به روان درمانی نیاز دارید؟

اول از همه، این که فکر کنید نیاز به درمان دارید جای خجالت ندارد. مطب روانشناس یک محیط امن و محرمانه برای افرادی است که نیاز به صحبت دارند. میلیون ها نفر با کمک گرفتن از بهترین دکترهای روانشناس، چالش های سلامت روان خود را حل می کنند.

افراد به دلایل مختلف صرف نظر از اینکه مشکل روانی دارند یا خیر به دکترهای روانشناس تهران مراجعه می کنند. یک روانشناس خوب می تواند به شما کمک کند اعتماد به نفس خود را به دست آورید و عزت نفس خود را بهبود ببخشید، همچنین به مسائل خانوادگی یا روابط کمک می کند.

صرف نظر از دلیل جستجوی روانشناس، برخی علائم مطمئن وجود دارد که ممکن است زمان مراجعه به روانشناسان را به شما گوشزد کنند.

1. سراسیمگی عاطفی

اگر با احساسات شدیدی سروکار دارید که مدیریت آنها دشوار است، احتمالاً به یک دکتر روانشناس خوب  در تهران نیاز دارید. روانشناس می تواند بر توانایی شما در تفکر و عمل منطقی تأثیر بگذارد و حتی شما را در انجام کارهای روزانه توانمند سازد.

مشکلات عاطفی می تواند ناشی از موضوعات زیادی باشد که می توان بوسیله روانشناسی آنها ربهبود بخشید. استرس، ضربه و مسائل مربوط به روابط عاطفی از این دسته هستند

سراسیمگی عاطفی می‌تواند حرکت در زندگی را بسیار دشوار کند، زیرا احساسات زیاد می‌توانند شما را سنگین کنند و نتوانید بر اهداف خود متمرکز بمانید.

2. مشکل خوابیدن

خواب و سلامت روان دست به دست هم می دهند و در صورت داشتن مشکلات روانی، بیشتر مستعد بی خوابی می شوید و بالعکس.

متخصصین روانشناسی با یک بررسی تحقیقاتی نشان دادند که محرومیت از خواب می تواند منجر به تفکر منفی شود و شما را از نظر عاطفی آسیب پذیرتر کند. همچنین پریشانی عاطفی می تواند خواب شما را زیاد کند اما بدون کاهش احساس خستگی. مهم نیست چقدر بخوابید، این نوع خواب ریکاوری کمتری به همراه دارد.

مشکلات خواب به ویژه در افرادی که دچار اضطراب، افسردگی، اختلال دوقطبی و ADHD هستند، رایج است.

3. از اجتماعی بودن اجتناب می کنید یا نمی توانید روابط خود را حفظ کنید

سلامت روان ضعیف می تواند شما را به کناره گیری از دوستان، منزوی شدن و فاصله گرفتن از شریک زندگیتان سوق دهد.

اگر این اتفاق برای شما رخ می دهد، به انتخاب از بین دکتر روانشناس خوب  در تهران در مورد آنچه در حال گذراندن آن هستید صحبت کنید. وقتی در حال مبارزه هستید، حفظ دوستی ها و روابط سالم واقعا مهم است.

شما به افرادی که دوستشان دارید در اطرافتان نیاز دارید، تا شما را با انگیزه نگه دارند، به شما یادآوری کنند که شما را دوست دارند و از شما حمایت می کنند.

4. احساس ناامیدی می کنید

اگر همیشه احساس ناامیدی دارید، ممکن است با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید. بهترین روانشناس در تهران می تواند به ویژه در هدف قرار دادن افکار منفی، تجزیه و تحلیل و اعتبار این افکار، یا درک دلایل مشکل مفید باشد.

5. افکار مضطرب شما را می بلعد

نشخوار افکار مزاحم که همه روزه شما را تسخیر می کنند اغلب با اضطراب یا استرس شدید همراه هستند. یک دکتر روانشناس خوب  در تهران در تهران می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه این افکار را بپذیرید، به چالش بکشید و به روشی سالم مدیریت کنید و اجازه ندهید آنها شما را کنترل کنند.

6. نمی توانید احساسات خود را کنترل کنید

اگر سلامت روانی شما رو به افول است، این می تواند باعث بی ثباتی عاطفی شود. با توجه به نظر بهترین دکترها و پژوهشگران روانشناس، ناتوانی در کنترل احساسات یک علامت اصلی در افراد مبتلا به اختلالات خلقی یا اضطرابی است.

یک روانشناس خوب می‌تواند برای کسانی که با پاسخ‌های خود به احساسات مشکلات را مزمن می کنند، بسیار مفید باشد.

7. شما به هیچ چیز اهمیت نمی دهید

زمانی که سلامت روانی شما واقعاً آسیب می بیند، می توانید ناگهان به همه چیز بی اهمیت شوید و همزمان احساس تحریک پذیری کنید. این در افراد مبتلا به افسردگی اساسی بسیار رایج است.

اگر فکر می کنید افسردگی دارید، ضروری است که فوراً به دنبال کمک از بهترین روانشناسان باشید. در صورت عدم درمان، افسردگی می تواند منجر به افکار خودکشی و آسیب به خود شود. بر اساس گزارش موسسه ملی سلامت روان، خودکشی دومین عامل مرگ و میر در بین افراد 10 تا 34 ساله است.

8. کار یا تحصیل شما دچار مشکل است

استرس یا مواجه شدن با یک اختلال سلامت روان در محیط کار می تواند منجر به بهره وری ضعیف و خطای انسانی شود. در واقع، یک بررسی تحقیقاتی در سال 2020 نشان داد که مشکلات سلامت روان اغلب دلیلی است که کارمندان را اخراج می کنند، مرخصی استعلاجی می گیرند یا خود آنها شغل را ترک می کنند.

زمانی که در حال مبارزه هستید، کار کردن اغلب طاقت‌فرسا است و استرس را افزایش می‌دهد و باعث آسیب بیشتر به سلامت روان شما می‌شود. این می تواند باعث شود که افکار نگران کننده تری در مورد از دست دادن شغل و مشکلات مالی تجربه کنید.

9. بیشتر یا کمتر از حد معمول غذا می خورید

مبارزه با سلامت روانی می تواند باعث کم یا زیاد خوردن غذا شود. خوردن احساسی در افرادی که با سلامت روان خود دست و پنجه نرم می کنند بسیار رایج است. یک روانشناس در تهران اغلب برای کمک به افرادی آماده است که با چالش‌های سلامت روان متعددی از جمله اختلال در غذا خوردن مواجه هستند.

10. اخیراً یک ضربه روحی را تجربه کرده اید

دکتر روانشناس خوب  در تهران برای افرادی که ترومای اخیر یا گذشته را تجربه کرده اند بسیار مفید هستند. این می تواند به شما کمک کند تا با آسیب و با آنچه که برای شما معنی دارد کار کنید و به شما کمک کند زندگی خود را از نو بازسازی کنید.

درمان شناختی رفتاری متمرکز بر تروما شکلی از درمان است که برای اختلال استرس پس از سانحه نیز کاربرد دارد.

11. شما عزادار هستید

زندگی با غم و اندوه می تواند دشوار باشد و می تواند باعث انفجار احساسات شود. اگر بعد از مدت طولانی احساس بهتری نداشتید، یا در زندگی روزمره‌تان اختلال ایجاد شده است، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به دنبال کمک روانشناس باشید. درمان می تواند به شما کمک کند تا غم و اندوه را از طریق صحبت و پردازش حل کنید، بنابراین می توانید از آن عبور کنید.

مشاوره روانشناسی آنلاین

در صورتی که امکان مراجعه خضوری به مطب روانشناس را ندارید می توانید از خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین دکتر رامین علوی نژاد استفاده فرمائید. مشاوره آنلاین توسط برخی از روانشناسان ارائه می شود. دریافت مشاوره از یک دکتر روانشناس آنلاین به شیوه تماس ویدئویی می باشد و از هر مکان یا شهری امکان پذیر می باشد. اما درصورتی که ساکن تهران هستید و نیاز به نوبت حضوری روانشناس دارید از طریق لینک زیر اقدام فرمائید.

https://drraminalavi.com /روانشناس-در-تهران/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha