یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 337624

به گزارش سلامت نیوز به نقل از صدا و سیما، عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران : در ایام کرونا، بازنشستگان و بیمه شدگانی که به پزشک مراجعه می‌کنند، در صورت قطع ارتباط برخط ضرر می‌کنند و مجبور می‌شوند دارو را آزاد تهیه کنند.

نسخه‌های الکترونیک و مشکلاتی که همچنان باقیست

مهدی مجیدی با اشاره به مشکلات نسخه الکترونیک برای بازنشستگان، افزود: با توجه به شرایط جسمی و سنی بازنشستگان، اغلب آن‌ها در نسخه نویسی الکترونیکی دچار مشکل شده‌اند، دفترچه‌های بیمه نوعی سند هویتی بازنشستگی است.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران افزود: بیشتر بازنشستگان با توجه به شرایط جسمی و سنی، از نظر کهولت سن، سواد اینترنتی و الکترونیکی در مواجهه با نسخه نویسی الکترونیکی دچار مشکل هستند، اکثرا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و دفترچه‌ها را از آن‌ها نمی‌پذیرند.
وی تاکید کرد: زیرساخت‌های اساسی و اصولی نسخه نویسی الکترونیکی فراهم نشده است و بازنشستگان تأمین اجتماعی از نظر مسائل درمانی، ویزیت، آزمایشگاه، عکس برداری و دریافت نسخه و دارو از داروخانه‌های مختلف و... دچار مشکلاتی می‌شوند.
مجیدی به برخی مشکلات بازنشستگان در نسخه الکترونیکی اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز افراد به در مان در زمان کرونا اگر ارتباط برخط نباشد، بازنشستگان و بیمه شدگان ضرر می‌کنند و مجبور می‌شوند دارو را آزاد تهیه کنند و احتمال دارد برخی از داروخانه‌ها نیز از این مساله سوء استفاده کنند.
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران تاکید کرد: قبلا ثبت هر نسخه الکترونیکی در سیستم، هزینه‌ای برای بیمه شدگان به همراه داشت که با مکاتبه و مذاکره، مشکل برطرف شد. اما هنوز مشکلات اساسی نسخه الکترونیکی پابربرجاست و توقع داریم مسئولان این مساله را نیز حل کنند چرا که بیش از ۳ میلیون بازنشسته و به تبع آن همسران و فرزندان آن‌ها، با این مشکل روبرو هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha