به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با توجه به طغیان بیماری سرخک در کشور افغانستان والدین باید در صورت مشاهده تب و بثورات پوستی در فرزندان سریع به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

والدین با مشاهده تب و بثورات پوستی در کودکان به مراکز بهداشتی مراجعه کنند

سید جلال بطحائی بیان کرد: به منظور پیشگیری از بیماری‌های واگیر سرخک و سرخجه همه ساله به صورت مستمر واکسیناسیون کودکان در۲ نوبت ۱۲ و ۱۸ ماهگی صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: البته در مناطق مرزی نزدیک به کانون این بیماری، پویش هایی برای افزایش پوشش واکسیناسیون سرخک و سرخجه تشکیل شد تا با واکسینه شدن گروه های هدف، بیماری به سایر نقاط کشور سرایت نکند.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: در پی ادامه طغیان بیماری سرخک در افغانستان، به مراکز بهداشتی و خدمات جامع سلامت هشدارهای لازم داده شده تا با حساسیت بیشتری این موضوع را رصد کنند.

بطحائی افزود: در صورت مشاهده علائمی از بیماری سرخک در افراد، سه نوع آزمایش و نمونه شامل نمونه از خون و حلق بیمار دریافت شده و این نمونه ها برای آزمایش و دریافت نتیجه به آزمایشگاه مجهز سرخک در تهران ارسال می شود.

وی با بیان اینکه بیماری سرخک در بزرگسالان به ندرت دیده می شود گفت: مادران و پدران باید مراقب سلامتی فرزندان خود باشند و در صورت مشاهده علائمی از تب و بیماری سریع فرزند خود را به مراکز درمانی و خدمات جامع سلامت ببرند تا در صورت نیاز نمونه برداری لازم صورت بگیرد.

سرخک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های حاد تنفسی است که از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با ترشحات دستگاه تنفس انتشار می‌یابد و از علائم این بیماری می توان بثورات پوستی، تب، سرفه خشک، گلودرد و آبریزش بینی را نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha