به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،بر اساس تحقیقات جدید، استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک ها در میانسالی ممکن است منجر به زوال شناختی در زنان در سنین بالاتر شود.

مصرف آنتی بیوتیک در میانسالی منجر به زوال شناختی در زنان می شود

به گزارش هلث لاین، محققان معتقدند ممکن است بین میکروبیوم روده و زوال شناختی ارتباط وجود داشته باشد.

این مطالعه شامل ۱۴,۵۴۲ پرستار زن در ایالات متحده بود. ارزیابی عملکرد شناختی از طریق یک باتری تست عصبی روان‌شناختی کامپیوتری بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ انجام شد.

در مقایسه با مصرف کنندگان غیر آنتی بیوتیک، زنانی که حداقل ۲ ماه در میانسالی (میانگین سنی ۵۴.۷ سال) آنتی بیوتیک مصرف کرده بودند، ۷ سال بعد میانگین نمرات شناختی کمتری داشتند.

نمرات شناختی شامل شناخت کلی، سرعت و توجه روانی-حرکتی، و یادگیری و حافظه کاری بود. محققان ارتباطی بین افزایش مواجهه کلی با آنتی بیوتیک ها در میانسالی و نمرات شناختی پایین‌تر در هر سه حوزه شناختی پیدا کردند.

به گفته محققان، این اثر معادل چیزی بود که برای ۳ تا ۴ سال پیری انتظار می‌رفت.

نویسندگان این مطالعه نوشتند: «این داده‌ها درک بهتری از عوارض بالقوه آنتی‌بیوتیک‌ها در طول زندگی ارائه می‌کند، و همچنین فرضیه‌هایی در مورد نقش میکروبیوم روده در شناخت ایجاد می نماید».

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که آنتی بیوتیک ها می‌توانند تغییرات قابل توجهی در میکروبیوم های روده ایجاد کنند که می‌تواند بر سلامت کوتاه مدت و بلندمدت تأثیر بگذارد.

«جن کارنی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگا ورمونت، می‌گوید: «مطالعات مشابهی را می‌توان در سایر جمعیت‌ها، از جمله مردان، و مهمتر از همه، در جمعیت‌های مختلف تکرار کرد تا ببینیم آیا این یافته‌ها فراتر از گروه مورد مطالعه دیده می‌شوند یا خیر».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha