پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 337816

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مصرف آب سبزی به جای سبزیجات و خوردن شیر گرم با هدف رفع نفخ معده در افراد سالخورده موثر است.

اثر مصرف آب سبزی برای رفع نفخ معده در افراد سالخورده

ترابی گفت: برخی از سالمندان مبتلا به نفخ معده و برگشت غذا هستند. همین موضوع سبب شده است تا نتوانند مواد غذایی مورد نیاز بدن خود را مصرف کنند و املاح و مواد معدنی بدن آن ها تامین نخواهد شد.

او توصیه کرد برای پیشگیری از نفخ معده به ویژه در بین افراد سالمند باید حبوبات را در آب قرار داد و سپس این مواد در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

افراد سالخورده به جای مصرف شیر سرد بهتر است که ماست کم چرب، شیر گرم به شکل ساده بخورند و به جای انواع سبزی های برگ دار از آب هویج و سبزی های پخته برای جلوگیری از بروز نفخ معده استفاده کنند.

افراد سالخورده بهتر است به صورت گروهی و با حضور دیگران غذا را تهیه و حتی میل کنند تا مدت طولانی پخت غذا باعث بروز مشکلات و مسائل مختلفی نشود.

ترابی گفت: بلند کردن قابلمه برای سالمندان ضرر دارد و احتمال بروز آسیب های استخوانی و اسکلتی برای آن ها وجود دارد. به همین دلیل بهتر است برای طبخ غذای مورد نیاز بدن خود از دیگران و اعضای خانواده خود کمک بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha