پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 337822

به گزارش سلامت نیوز، فردی با حضور در برنامه عصر جدید ادعای درمان نابینایی خود با استفاده از سلول های بنیادی در بیمارستان دکتر خدادوست می کند که همین امر باعث امیدواری و مراجعه بسیاری از افرادی که از نابینایی رنج می برند به این بیمارستان شده است این در حالی است که این بیمارستان انجام چنین عملی را بر روی این فرد از اساس تکذیب کرده است.

عصر جدید هزاران نابینای کشور را بازی داد

در این برنامه مادر تارا صبی می گوید تارا 25 مرداد اولین عمل بر روی چشم چپش انجام داد که بعد از دو روز که چشمش را باز کردند خداروشکر صد در صد بینایی اش را به دست آورد و مجری برنامه احسان علیخانی نیز می گوید این خانم بعد از 21 سال بینایی اش را به دست آورده و دنیا را می تواند ببیند.

ادعاهای تارا صبی و صحه گذاشتن مجری برنامه بر ادعاهای دروغین او باعث انبوهی از تماس های نابینایان با انجمن های حوزه نابینایان شده است.

اما آیا این ادعاها صحت دارد؟ طبق آنچه که یک منبع آگاه به یکی از خبرگزاری ها گفته است تارا صبی در این بیمارستان تنها عمل انحراف چشم انجام داده است. این منبع آگاه تاکید کرده است:«ما در این بیمارستان عمل سلول‌های بنیادین انجام نمی‌دهیم. برای همین ایشان هم در این مرکز عملی در رابطه با سلول‌های بنیادی انجام نداده‌اند. بخش زیادی از صحبت‌های ایشان مورد تایید ما نیست. ایشان فقط در مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۰ عمل انحراف چشم توسط خانم دکتر کلانتری انجام دادند. این‌ طور هم نبود که اصلاً بینایی نداشته باشند و نابینای مطلق باشند. ایشان نیمه‌بینا بودند و در بیمارستان عمل انحراف چشم انجام دادند.»

از طرف دیگر دکتر محمدرضا فرتوک‌زاده، جراح و متخصص بیماری‌های چشم، به خبرآنلاین می‌گوید: «تا حالا امکانی برای مداوای افراد نابینا که از بدو تولد نابینا هستند پیدا نشده است.«در خصوص سلول‌های بنیادی باید گفت، استفاده از این روش برای درمان بیماران تا حالا وارد طبابت نشده است، بلکه فعلاً در فاز مطالعات و پژوهش قرار دارد؛ طوری‌ که هنوز سطح مطالعات به انسان نرسیده و بر روی حیوانات مطالعه‌ها ادامه دارد. هنوز در دنیا سلول‌های بنیادی برای چشم وارد درمان نشده است و هر کسی در این‌ باره ادعایی دارد اشتباه است.»

این سوال به ذهن می رسد که میهمانان این برنامه پرمخاطب چگونه گزینش می شوند و چرا قبل از حضور در برنامه درباره صحت ادعاهای آنها کوچکترین تحقیقی صورت نمی گیرد؟ آنچه مشخص است دست اندرکاران این برنامه تنها به دنبال جذب مخاطب و ایجاد هیاهو هستند.


در زیر نامه تکذیبیه دکتر مهران محمد خدادوست رییس بیمارستان خدادوست را مشاهده می کنید:

عصر جدید هزاران نابینای کشور را بازی داد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha