به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،تحقیقات جدید نشان می‌دهد که واکسن‌ها در محافظت از اکثر بیماران سرطانی در برابر کووید ۱۹ عملکرد خوبی دارند، اما افرادی که سرطان خون دارند همچنان در معرض خطر عفونت‌های جدید هستند.

واکسن کووید ۱۹ محافظت خوبی از اکثر بیماران سرطانی ارائه می دهد

به گزارش مدیسن نت، این مطالعه داده‌های سراسری بیش از ۶۴۰۰۰ بیمار سرطانی در ایالات متحده را که علیه کروناویروس واکسینه شده بودند، تجزیه و تحلیل کرد. محققان انواع سرطان، درمان‌های کلیدی و سایر عوامل خطر، از جمله سن، جنس، نژاد، ابتلای بیماران به بیماری‌های دیگر و محل زندگی آنها را بررسی کردند.

محققان دریافتند که برای همه انواع سرطان، خطر ابتلاء به عفونت کووید در بیماران پس از دوز دوم واکسن کاهش یافته است.

اما این مطالعه نشان داد که بیماران مبتلا به سرطان‌های خون از جمله لوسمی، مولتیپل میلوما و لنفوم، در معرض خطر بالاتر ابتلاء به عفونت‌های جدید کووید نسبت به افراد مبتلا به سرطان‌های جامد بودند.

«جینگ سو»، محقق ارشد از دانشگاه ایندیانا، گفت: «انتظار می‌رود این یافته‌ها به راهنمایی مراقبت از بیماران سرطانی مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین توسعه درمان‌های سرطان مبتنی بر سیستم ایمنی کمک کند. آن‌ها می‌توانند پیش‌بینی کنند که کدام گروه از بیماران ممکن است به درمان‌های خاص، از جمله درمان‌هایی که به ظرفیت‌های ایمنی بیمار متکی هستند، بهترین پاسخ را بدهند.»

سو گفت: «با افزایش انواع جدید، به خصوص سویه BA.۲، ما نمی‌دانیم که آیا موج دیگری در راه است. ما در حال نظارت بر وضعیت هستیم تا ببینیم سویه های جدید چه معنایی برای بیماران سرطانی خواهند داشت و چگونه می‌توان از طریق واکسیناسیون از آنها به بهترین شکل محافظت کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha