یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3380

توجه به وضعیت ستون مهره‌ها یكی از مهمترین نكات شیوه صحیح نشستن است كه از ابتلا به درد در ناحیه كمر جلوگیری می‌كند.

دكتر اكبر شریفیان مدیر گروه طب كار دانشگاه علوم پزشكی تهران به باشگاه خبرنگاران گفت: صندلی استاندارد باید در ناحیه كمر برآمدگی مناسب داشته باشد، تا فرورفتگی ناحیه كمر را بپوشاند و بالعكس در ناحیه پشتی مقداری خمیدگی داشته باشد تا برآمدگی ناحیه پشتی را پركرده و ستون مهره‌ها (پشتی و كمری) در یك وضعیت خوب و مطلوبی قرار گیرد.
وی افزود: سطح صندلی افرادی كه در دراز مدت در حالت نشسته هستند باید شیار داشته باشد تا فضای آزاد برای تنفس پوست پشت ران، باقی بماند، طول نشیمن گاه نیز بسیار مهم است، به طوریكه باید متناسب با طول ران باشد در غیراینصورت باعث خم شدن زانو می‌شود و فرد از پشتی صندلی فاصله می‌گیرد كه این با اصول استاندارد سازگار نیست.
وی خاطرنشان كرد: راست نشستن بیش از حد باعث درد در ستون مهره‌ها و عضلات كمری می‌شود و با توجه به وضعیت ستون‌ مهره‌ها یكی از مهمترین نكات شیوه صحیح نشستن است كه از ابتلا به درد در ناحیه كمر جلوگیری می‌كند.
وی تأكید كرد: نشستن غیر استاندارد باعث فشار بر روی ستون مهره ‌كمر و پشتی می‌شود و حتی بیش از بلند كردن یك بار سنگین است و در دراز مدت تخریب و آرتروز ستون مهره‌ها را در پی دارد و چنانچه عضلات كمری در شكل غیرعادی قرار گیرند سبب مستعد شدن فرد به كمر دردهای مزمن و درد در مفصل و لگن و گردن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha