دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 338027

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس،رژیم غذایی و ورزش هر دو برای کاهش وزن حیاتی هستند، اما وقتی نوبت به کاهش وزن می ‌رسد، یک تمرین منظم ممکن است بیشتر از آنچه می ‌خورید نتیجه بخش باشد.

کلید اصلی کاهش وزن چیست؟

یافته های یک مطالعه جدید نشان می ‌دهد که فعالیت بدنی مهم ‌تر از رژیم غذایی برای جلوگیری از اضافه وزنی است که قبلاً از دست داده است. این تحقیق نشان می ‌دهد افرادی که توانسته ‌اند کاهش وزن را برای یک سال یا بیشتر حفظ کنند، این کار را با تکیه بیشتر بر ورزش به جای رژیم غذایی سخت انجام داده‌اند.

دانیل اوستندورف (Danielle Ostendorf) یکی از پژوهشگران این مطالعه و محقق فوق دکتری در مرکز سلامت و تندرستی دانشگاه کلرادو در یک بیانیه رسانه ای گفت: این مطالعه به این سوال دشوار می پردازد که چرا بسیاری از مردم برای کاهش وزن در یک دوره طولانی دچار مشکل می شوند.

شواهد نشان می دهند که گروهی که موفق به حفظ وزن خود شده اند فقط به محدود کردن مزمن انرژی دریافتی نپرداخته و در سطوح بالایی از فعالیت بدنی شرکت می کنند.

محققان گروهی متشکل از ۲۵ بزرگسال دارای اضافه وزن را که با موفقیت کاهش وزن خود را حفظ کرده بودند، با گروهی متشکل از ۲۷ نفر که وزن سالمی داشته و ۲۸ شرکت کننده که هنوز اضافه وزن داشتند، مقایسه کردند. گروه اول توانسته بودند که ۱۳.۵ کیلوگرم از وزنشان را کم کرده و با موفقیت این وزن را حداقل برای یک سال حفظ کنند.

افرادی که در گروه دارای اضافه وزن بودند، شاخص توده بدنی (BMI) مشابه آنچه گروه کاهش وزن قبل از کاهش وزن داشتند را دارا بودند. محققان از نمونه‌ های ادرار شرکت ‌کنندگان برای آنچه که استاندارد طلایی در اندازه ‌گیری دقیق کل مصرف انرژی روزانه فرد تلقی می شود، استفاده کردند.

این روش همچنین به محققان یک تخمین قوی در مورد انرژی دریافتی شرکت کنندگان به جای بررسی ساده ارائه می دهد. محققان همچنین تعداد گام‌  های روزانه شرکت ‌کنندگان را در طول هفت روز ردیابی کرده و میزان سوخت و ساز آنها را در حالت استراحت اندازه‌ گیری کردند تا انرژی مصرف شده از استراحت در مقابل ورزش را ارزیابی کنند.

در ادامه پژوهشگران دریافتند: تعداد کل کالری سوزانده و مصرف شده توسط افرادی که وزن کم کرده اند حدود ۳۰۰ کیلوکالری در روز از شرکت کنندگان در گروه وزن طبیعی، بیشتر اما مشابه گروه اضافه وزن بود. با این حال، میزان کالری سوزانده شده از فعالیت بدنی توسط گروه کاهش وزن حدود ۱۸۰ کیلو کالری در روز بیشتر از هر دو گروه بود.

محققان دریافتند:افرادی که در گروه کاهش وزن قرار داشتند، به طور متوسط روزانه ۱۲ هزار قدم را ثبت کرده اند. این در مقایسه با ۶۵۰۰  قدم برای شرکت ‌کنندگان دارای اضافه وزن و ۹ هزار قدم در گروه وزن طبیعی است.

دکتر ویکتوریا آ. کاتناچی (Victoria A. Catenacci) پزشک مدیریت وزن و یکی از محققان این پژوهش ها در انتها اضافه می کند: یافته‌ های ما نشان می ‌دهد که گروه حفظ‌ کننده‌ کاهش وزن، به اندازه افراد دارای اضافه وزن و چاقی، کالری مشابهی در روز مصرف می‌ کنند اما به نظر می ‌رسد با جبران آن با سطوح بالای فعالیت بدنی از افزایش مجدد وزن جلوگیری می ‌کنند.

شرح کامل این مطالعه و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Obesity منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha