به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: درمان و توانبخشی یکی از کهن‌ترین فعالیت‌های هلال‌احمر در تاریخ یکصد ساله این جمعیت است که توسعه این خدمات از سال گذشته با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شده است.

ارایه خدمات ۳۴ مرکز درمانی هلال احمر در کشور/ فعالیت ۱۳ مرکز سلامت در خارج از ایران

پیمان نامدار - معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در جمع کارکنان و مدیران ادارات این معاونت در دیدار با دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: تا اواخر دهه ۵۰ شمسی ۱۵ هزار تخت بیمارستانی و نزدیک به ۶۰۰ مرکز درمانی تحت مدیریت هلال‌احمر بود و اکنون این معاونت به عنوان همکار و پشتیبان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی آمادگی دارد تا در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب، به توسعه خدمات درمانی خود به خصوص برای اقشار کم‌برخوردار جامعه بپردازد.

نامدار افزود: در حال حاضر جمعیت هلال‌احمر ۱۹۶ واحد توانبخشی، ۳۵ داروخانه فعال و ۳۴ مرکز درمانی از سطح بیمارستان تا درمانگاه در سراسر کشور دارد و در حال خدمت‌رسانی به هموطنان با کیفیت مطلوب و کمترین تعرفه است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر بنا به نامگذاری امسال به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: در اداره کل  توانبخشی از ماه‌ها قبل پژوهش‌های توسعه محور با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شده است که یک نمونه از آن مناسب‌سازی و شخصی‌سازی وسایل کمک حرکتی، به خصوص ساخت ویلچر است.

او همچنین به فعالیت ۱۳ مرکز سلامت خارج از کشور اشاره کرد و گفت: اداره کل سلامت خارج از کشور  که زیر مجموعه معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر است در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا خدمات بهداشت و درمان ارائه می‌کند و تنها جمعیت ملی در دنیا است که به شکل ثابت و با استقرار دائم در دیگر کشورها، به ارائه خدمات بشردوستانه می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha