به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار زوج نابارور تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند، گفت: برای هر دوره درمان ناباروری ۵۵۰ هزارتومان تا ۴ میلیون تومان در بخش دولتی و ۱ تا ۷ میلیون در بخش خصوصی هزینه می‌شود.

پوشش خودکار بیمه‌ای برای دهک‌های پایین؛ امسال/ پرداخت هزینه‌های درمان نازایی تا ۳۰میلیون تومان

دکتر مهدی رضایی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد زوج‌های نابارور در دست نیست ولی برآوردها بین ۲.۵ تا ۴ میلیون نفر است، بیان کرد: بیش از ۶ هزار زوج نابارور تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند که نسبت به تعداد زوج‌های نابارور در کشور آمار قابل توجهی محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ بر اساس قانون بودجه و مصوبه هیات وزیران خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت. بر این اساس تسهیلات نسبتا خوبی فراهم شده است به طوری که بیش از ۹۰ درصد هزینه‌ها با تعرفه‌های دولتی و عمومی تحت پوشش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه زوج ناباروری که تحت پوشش هیچ گونه بیمه‌ای نیستند، می‌توانند با شرایطی تحت پوشش بیمه همگانی قرار گیرند، افزود: بر اساس قانون تسهیلاتی تحت عنوان بیمه همگانی در کشور وجود دارد که افراد فاقد بیمه که امکان پرداخت حق بیمه ندارند، می توانند از خدمات بیمه همگانی بهره‌مند شوند.

رضایی بیان کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ دهک بندی انجام شده است که بر اساس اطلاعات پایگاه وزارت رفاه دهک‌های پایین جامعه به سازمان بیمه سلامت معرفی و به صورت خودکار تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. کسانی که بالای ۳ دهک اول باشند با پرداخت بخشی از حق بیمه می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات خدمات ناباروی تقریبا همانند سال گذشته است، گفت: اعتبار لازم برای زوج‌های ناباروری که بخواهند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند وجود دارد. خدمات تخصصی ناباروری در طول ۳ دوره تحت پوشش بیمه قرار دارد که حد معمول و معقول خدمت ناباروری است.

بنابر اعلام سازمان بیمه سلامت ایران او در پایان، افزود: برای هر دوره درمان ناباروری ۵۵۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان در بخش دولتی و ۱ تا ۷ میلیون در بخش خصوصی هزینه می‌شود که تا سه نوبت هم قابل تکرار هست. همچنین علاوه بر بحث خدمتی پرداخت هزینه دارو و تجهیزات پزشکی نیز به صورت مجزا به این تعرفه ها اضافه می‌شود که می‌توان گفت این خدمات حداقل تا ۳۰ میلیون تومان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha