یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 338367

موج‌دار شدن زبان، ریزش ابرو، درد انگشتان و سیاهی زیر چشم از جمله هشدارهایی است که گویای یک اتفاق بد در بدن شماست.

7 تغییر بدنی که پیام مهمی درباره سلامت تان دارد

1- دالبری شدن زبان/ به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در این حالت دور زبان شکلی دالبری و موج‌دار پیدا می‌کند و این یعنی زبان از اندازه فک پایین بزرگ‌تر شده است. چند چیز هست که می‌تواند علت این ورم باشد و بعضی از آن‌ها، مثل کم‌شدن آب بدن، می‌تواند بدون مراجعه به پزشک برطرف شود. با این‌حال، اگر نشانه‌های دیگری هم دارید، مثل درد، گرفتگی عضلات، ریزش مو، فشار خون پایین و کبودی، ممکن است علت آن اختلال تیروئید باشد.

2-  تیره و ضخیم شدن پوست/ اگر در قسمت‌هایی از بدن که پوست تا می‌خورد، مثل زیر بغل یا گردن، متوجه زرد یا قهوه‌ای شدن بخش‌هایی از پوست شدید که کمی هم متورم بود و حالتی مخملی داشت، به آن بی‌اعتنا نباشید چون ممکن است نشانه مقاومت انسولینی باشد و باید هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید. در این حالت بدن آن‌گونه که باید به انسولین واکنش نشان نمی‌دهد و این موضوع  ممکن است منجر به ابتلا به دیابت نوع 2 شود.

3-  ریزش ابرو/ یکی از عوارض طبیعی بالا رفتن سن، ریزش موهاست اما ریزش ابروها می‌تواند نشانه کم کاری تیروئید باشد.اگر غده تیروئید به درستی کار نکند، ممکن است هورمون خاصی را بیش از حد یا کمتر از آن چه که باید تولید کند که هر دو حالت باعث ریزش موهای بدن می‌شود.

4-  جوشی که خوب نمی‌شود/ اگر جوش کوچکی زده‌اید که هفته‌هاست خوب نشده و به راحتی شروع به خون ریزی می‌کند، باید به پزشک مراجعه کنید چون ممکن است نشانه سرطان سلول بازال باشد. اگرچه ترسناک به نظر می‌رسد اما این نوع سرطان پوست کمترین خطر را دارد چون سرعت پیشرفت بسیار پایینی دارد.

5-  رشد غیر معمول مو در زنان/ اگر با رشد یک باره مو در بخش‌هایی از بدن که برای خانم‌ها معمول نیست، مثل لب‌ها، دور چانه یا زیر ناف مواجه شدید، این موضوع می‌تواند نشانه تنبلی تخمدان باشد.

6-  درد انگشتان/ کلفت و حساس شدن انگشتان می‌تواند نشانه سرطان ریه، کلیه یا سینه باشد. تومورها وقتی رشد می‌کنند، سیگنال‌هایی به جریان خون می‌فرستند که می‌تواند باعث گسترش سلول‌های سرطانی به استخوان‌ها شود و انگشتان هم مشمول آن می‌شوند؛ پس اگر انگشتان‌تان کلفت شده و ورم کرده باید به پزشک مراجعه کنید.

7-  سیاهی زیر چشم/ وقتی به اندازه کافی نمی‌خوابیم، رژیم غذایی نامناسبی در پیش گرفته‌ایم یا سبک زندگی ناسالمی داریم، بافت چربی دور چشم‌ها دستخوش تغییر و پوست نازک‌تر می‌شود. اگرچه این لکه‌های تیره معمولاً نیازی به رسیدگی پزشکی ندارند، اما به شما می‌گویند که باید بیشتر از خودتان مراقبت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha