چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3384

معاون اداری مالی سازمان انتقال خون به نقل از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشكی كشور خبر داد: از هفته آینده داروی خوراكی دسفرال وارد بازار می‌شود .

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، دكتر پریدار در مراسم جشن روز جهانی تالاسمی كه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد با اعلام اینكه پایان سال 85 به عنوان پایان خون جایگزین نامگذاری شد، خاطرنشان كرد: اكنون 100 درصد خون كشور را خون‌های اهدایی تشكیل می‌دهد كه از این مقدار بیشترین قسمت به بیماران تالاسمی اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به به كارگیری روش اتوماسیون در مراحل تهیه خون از سال 85 گفت: این روش كه هم اكنون در استان تهران در حال اجراست، میزان خطا در نمونه‌های خونی را به میزان قابل توجهی كاهش داده است.

پریدار افزود: تا پایان سال 86 ، 12 استان دیگر كشور به دستگاه‌های اتوماسیون آزمایش خون مجهز می‌شوند و به این صورت تا پایان سال 70 تا 75 درصد خون كشور به این روش در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

معاون اداری مالی سازمان انتقال خون در خصوص بحث محصولات خونی كه از سال گذشته به عنوان عاملی برای بیماران مصرف كننده خون مطرح شد، ابراز كرد: در این خصوص سال گذشته طرح صندوق حمایت از بیمارانی كه دچار عوارض ناشی از مصرف خون آلوده می‌شوند با یك فوریت به مجلس ارائه شد كه یك فوریت آن به تصویب رسید و در حال حاضر در انتظار تصویب نهایی به سر می‌برد.

وی همچنین در این رابطه به طرح بیمه محصولات خونی اشاره كرد و گفت: این طرح در حال حاضر در دستور كار مجلس شورای اسلامی قرار دارد كه امیدواریم با تصویب آن، مشكلات بیمارانی كه بر اثر استفاده از خونهای احتمالا آلوده دچار عارضه شده‌اند كمتر شود.

به گزارش ایسنا، در مراسم جشن روز جهانی تالاسمی رییس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران تالاسمی با بیان اینكه پیشگیری از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی مهمترین ركن در مبارزه با این بیماری است، گفت: اما با این وجود بسیاری از زوج‌های در شرف ازدواج این موضوع را جدی نگرفته و در انجام آزمایشات ژنتیكی كوتاهی می‌كنند.

وی با اشاره به اقدامات موثر انجام شده توسط انجمن در 17 سال گذشته تاكید كرد: اما هنوز مشكل داریم چرا كه با وجود داروی دسفرال تزریقی، روند درمان بیماران به خوبی انجام نمی‌گیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha