دانشمندان انگلیسی در تلاش هستند تا از فناوری به کار رفته در ساخت واکسن‌های کووید ۱۹ برای توسعه راه‌های درمانی حملات قلبی استفاده کنند.

فناوری نویدبخش برای درمان بیماران سکته قلبی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،دانشمندان بیمارستان کالج کینگ لندن در حال انجام مطالعاتی برای تطبیق ردیاب ژنتیکی مورد استفاده در ساخت واکسن‌های کرونا هستند تا به بازسازی قلب‌های آسیب‌دیده در اثر حملات قلبی کمک کنند.

به گزارش اسکای نیوز، پروفسور مائورو جیاکاT محقق ارشد این مطالعه گفت: همه ما با تعدادی سلول عضلانی در قلب خود به دنیا می‌آییم و دقیقا همان سلول‌هایی هستند که با آن‌ها خواهیم مرد. قلب نمی‌تواند خود را پس از حمله قلبی ترمیم کند. هدف ما یافتن درمانی است که بتواند سلول‌های باقی مانده را متقاعد به تکثیر کند.

جیاکا افزود: ما دقیقاً از همان فناوری واکسن‌های فایزر و مدرنا برای تزریق مولکول‌های RNA به قلب استفاده می‌کنیم تا به سلول‌های باقی‌مانده قلب می‌رسند و تکثیر آن‌ها را پیش می‌بریم. سلول‌های جدید جایگزین مرده‌ها می‌شوند و بیمار بافت عضلانی جدیدی خواهد داشت. 

جیاکا تاکید کرد علاوه بر کمک به بازسازی قلب، تیم او در حال کار بر روی درمانی است که مرگ سلولی را در طول حمله قلبی متوقف می‌کند.

تلاش‌ها برای بازسازی قلب آسیب‌دیده خوک تاکنون موفقیت‌آمیز بوده است و آزمایش‌های انسانی در دو سال آینده برنامه‌ریزی شده اند.

ایست قلبی به عضله قلب ضربه وارد می‌کند و تا ۱۰۰ سلول در این اندام حیاتی را از بین می‌برد. قلب انسان توانایی التیام خود را ندارد و بسیاری از قربانیان ایست قلبی را با عواقب جدی مواجه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha