محققان مشاهده کردند دوچرخه سواری به مدت ۳۵ دقیقه سه بار در هفته به مدت ۱۲ هفته منجر به افزایش ۳۲ درصدی در آمادگی کلی در افراد مبتلا به «دیستروفی میوتونیک» شد.

دوچرخه سواری منظم اختلال در عملکرد عضلات را بهبود می بخشد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه مک مستر کانادا انجام شد نشان داد که دوچرخه سواری منظم می‌تواند تحرک بیماران مبتلا به دیستروفی میوتونیک (MD)، یک بیماری ژنتیکی که باعث تحلیل عضلانی می‌شود، را تا حد زیادی بهبود بخشد.

به گزارش ساینس دیلی،محققان مشاهده کردند بیمارانی که در این مطالعه شرکت کردند شاهد افزایش ۱.۶ کیلوگرمی توده عضلانی و کاهش دو درصدی چربی بدن بودند. آنها همچنین توانستند ۴۷ متر اضافی را در ۶ دقیقه راه بروند که توسط محققان در پایان آزمایش ۱۲ هفته‌ای آزمایش شد.

«مارک تارنوپولسکی»، محقق ارشد، می‌گوید: «دوچرخه سواری به مدت ۳۵ دقیقه سه بار در هفته به مدت ۱۲ هفته منجر به افزایش ۳۲ درصدی در آمادگی کلی در افراد مبتلا به دیستروفی میوتونیک شد.»

تیم تحقیق ۱۱ بیمار مبتلا به دیستروفی میوتونیک را برای بررسی تأثیر دوچرخه سواری در بازیابی و حفظ سلامت جسمانی آنها انتخاب کردند.

تارنوپولسکی در ادامه افزود: «ورزش واقعاً دارو است ما فقط باید پیام را برسانیم. دیستروفی میوتونیک یک بیماری پیشرونده است که حرکت را مختل می‌کند و می‌تواند فرد را روی صندلی چرخدار بنشاند. هیچ درمانی برای آن وجود ندارد و تنها ورزش منظم به فرد کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشد.»

نویسندگان مطالعه می‌گویند تحقیقات قبلی روی موش‌ها طیفی از فواید فیزیولوژیکی مشابه ناشی از ورزش منظم را نشان داده است.

علائم اصلی MD شامل آتروفی شدید عضلات اسکلتی، ضعف عمومی عضلانی، کاهش ظرفیت ریه و اختلال در عملکرد قلب است. علائم دیگر ممکن است شامل آب مروارید، اختلالات غدد درون ریز از جمله دیابت و اختلالات گوارشی باشد.

به گفته محققان، دیستروفی میوتونیک واقعاً نوعی پیری سریع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha