سایت علمی ریسرچ‌گیت در گزارشی کوتاه درباره خواص میوه‌ها و سبزیجات؛ از فواید بی‌شمار مصرف همزمان گوجه فرنگی و روغن زیتون نوشته؛ و یافته‌های جدید دانشمندان و محققین تغذیه را در این مورد نقل کرده- که بر این باورند که مصرف هم‌زمان گوجه فرنگی و روغن زیتون باعث افزایش لیکوپن در پلاسمای خون می‌شود و از این طریق باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

کاهش ریسک بیماری‌های قلبی با مصرف هم‌زمان گوجه فرنگی و روغن زیتون

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا از ریسرچ‌گیت؛ دانشمندان و محققان تغذیه در دانشگاه ناپل، در ادامه تحقیقات‌شان درباره وجود رابطه مستقیم بین خطر بیماری‌های قلبی با پیگیری الگوهای غذایی خاص توسط مصرف‌کنندگان؛ به این نتیجه رسیدند که برخی از غذاهای گیاهی می‌توانند تأثیر مستقیم و به‌سزایی در کاهش خطر مرگ ناشی از انواع مختلف بیماری‌های قلبی و عروقی داشته باشند.

در این تحقیقات که بر اساس تجزیه و تحلیل مواد تشکیل‌دهنده غذاها و نقش آن‌ها در جنبه‌های مختلف سلامتی به انجام رسیده؛ ضمن تاکید بر یافته‌ها و داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا- مبنی بر این که بیماری‌های قلبی و عروقی علت اصلی بیشتر مرگ و میر ها در آمریکا- و احتمالاَ دیگر نقاط دنیاست- راه‌های کاهش خطر ابتلا به این بیماری‌ها مورد بررسی قرار گرفته و راه‌هایی نیز به مصرف‌کنندگان پیشنهاد شده است.

گزارش ریسرچ‌گیت با اشاره به مرگ بیش از 868000 نفر در هر سال بر اثر بیماری‌های قلبی، سکته مغزی یا سایر بیماری‌های قلبی و عروقی در آمریکا آغاز می‌شود.

در ادامه گزارش ریسرچ‌گیت می‌خوانیم: بر اساس گزارش مجله آمریکایی «چه چیزهایی بخوریم و چه چیزهایی نه» یا همان مجله تغذیه معروف «Eat This، Not That» که گزارشی از نتایج مطالعه دانشگاه ناپل درباره رابطه مستقیم مصرف غذاهای گیاهی با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی منتشر کرده؛ مصرف هم‌زمان گوجه فرنگی و روغن زیتون تاثیر فوق‌العاده‌ای در زمینه کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

این نشریه علوم تغذیه و پزشکی ضمن ارائه و انتشار این یافته‌های جدید سلامتی نوشته که نتایج مطالعه دانشگاه ناپل مهر تأیید مجددی بر این واقعیت بارها اثبات‌شده زده است که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات احتمال مرگ فرد بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی و حتی سکته‌های قلبی و مغذی را به شدت کاهش می‌دهد.

محققین البته ضمن تاکید بر مصرف سبزیجات و میوه‌ها، تغذیه صرفا گیاهی و بدون گوشت را زیر سوال برده و بر نیاز بدن انسان به گوشت و پروتئین‌های حیوانی تاکید مجدد کرده‌اند.

به عقیده دانشمندان علوم تغذیه، مصرف مقدار کمی گوشت در کنار سبزیجات و میوه‌ها رابطه مستقیم با کمتر شدن خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی دارد. در این زمینه دانشمندان روی مصرف گوجه فرنگی و روغن زیتون- و به خصوص مصرف هم‌زمان آن‌ها- تاکید کرده‌اند که به طرق مختلف از قلب انسان محافظت می‌کنند و خطر مرگ او را بنا به دلایل گوناگون کاهش می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha