بیماری کبد چرب غیرالکلی می تواند منجر به سیروز و سرطان کبد شود. این بیماری یک وضعیت خاموش است که مردم اغلب متوجه وجود آن نمی شوند.

جلبک‌های قرمز دریایی کبد چرب  را درمان می کنند

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از مهر ، در حالی که در حال حاضر هیچ درمانی برای کبدچرب در دسترس نیست، تحقیقات جدید روی موش‌ها نشان می‌دهد که یک مکمل چند معدنی ممکن است بتواند مسیرهایی را که بیشترین اثرات مخرب را ایجاد می‌کنند، مختل کند.

به گزارش مدیکال نیوز،محققان در این مطالعه، به بررسی استفاده از مکمل چند معدنی موسوم به «آکوامین» برای درمان بیماری کبدچرب پرداخته اند. این مکمل از جلبک‌های قرمز دریایی مشتق شده و سرشار از کلسیم، منیزیم، ۷۲ ماده معدنی دیگر و عناصر کمیاب است.

دکتر «محمد ندیم اسلم»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه میشیگان، در این باره می‌گوید: «اگر این یافته‌ها در مورد کاهش پیامدهای کبدی ناشی از رژیم غذایی پرچرب با استفاده از ترکیبی از مواد معدنی همانند محصول مشتق شده از جلبک قرمز، در انسان موفقیت آمیز باشد، آنگاه می‌تواند تأثیر زیادی بر سلامت انسان‌ها داشته باشد.»

محققان آزمایش‌های ۱۵ ماهه‌ای را بر روی موش‌هایی انجام دادند که از رژیم‌های غذایی پرچرب تغذیه شده بودند و به برخی از آنها آکوامین داده شد تا تأثیر آن بر سرطان روده بزرگ ارزیابی شود.

محققان مشاهده کردند در حالی که تمرکز روی پولیپ‌های روده بزرگ (تومورها) بود، اما اکثر موش‌های نر که رژیم غذایی پرچرب داشتند، دچار تومورهای کبدی بزرگ نیز شده بودند اما موش‌های دریافت کننده آکوامین، تومور در کبد نداشتند.

یکی از اثراتی که آکوامین در این مطالعه نشان داده است، کاهش قابل توجه رسوب کلاژن است که معمولاً نشان دهنده فیبروز است. کاهش فیبروز باعث آسیب کمتر بافتی و کاهش پیشرفت به سمت اثرات مرحله نهایی آسیب کبدی می‌شود.

محققان اذعان دارند که باید دید آیا آکوامین همین تأثیر را روی کبد انسان دارد یا خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha