سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 338496

راهکارهایی وجود دارد که با انجام دادن آن ها می توانید در خانه از شر سلولیت یا پوست پرتقالی خلاص شویدسلولیت یا همان پدیده پوست پرتقالی یکی از مشکلات پوستی‌ است که بیشتر برای خانم‌ها اتفاق می‌افتد.

خداحافظی با سلولیت در خانه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اختلالات در متابولیسم چربی و کاهش سرعت متابولیسم باعث تشکیل رسوبات سلولیت می‌شود که همیشه با کمک تمرینات ورزشی قابل اصلاح نیستند. سوزاندن کالری با استفاده از ورزش در مناطق سلولیت‌زده بسیار کند است به همین دلیل پیشنهاد ما انجام چند روش دیگر است که با کمک آن‌ها شاید زودتر به جواب برسید.


  ماسک قهوه و زیتون بزنید


برای درمان سلولیت دانه‌های قهوه آسیاب‌ شده و روغن زیتون را مخلوط کنید تا یکدست شود و یک لایه ضخیم روی پوست قرار دهید. می‌توانید این مخلوط را با حرکت دورانی مالش دهید. پس از آن، پاها را در یک پلاستیک بپیچید، با یک پتو عایق بندی  کنید و به مدت ۲۰-۳۰ دقیقه در این حالت بمانید و سپس آن را بشویید و خشک کنید.


 خاک رس معجزه می‌کند


استفاده از خاک رس ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد و به تخریب اولیه رسوبات چربی هم کمک می‌کند. اگر می‌خواهید استفاده از خاک رس موثرتر واقع شود عسل، روغن‌ استوقودوس ، گریپ فروت و پرتقال را به خاک رس اضافه کنید. برای رفع سلولیت لایه خاک رس  باید به اندازه کافی ضخیم باشد تا پوست هنگام خشک شدن جمع نشود.


 از چای سبز غافل نشوید


برای به حداکثر رساندن تاثیر ماساژ و ماسک‌ها در رفع سلولیت باید یک رژیم غذایی سالم هم داشته باشید و مایعات زیادی بنوشید. با کمبود آب در ناحیه سلولیت‌دار   رکود  لنفاوی ایجاد می‌شود زیرا بدن مایعات را به موقع خارج نمی‌کند. متابولیسم در بافت‌ها کند می‌شود و روند سوزاندن چربی‌ها حتی با  انجام ورزش بیشتر باز هم دشوار است. نوشیدن چای سبز می‌تواند به این روند کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha