مقامات بهداشتی چین روز دوشنبه اعلام کردند که در پکن آزمایش‌های تشخیص کرونا را بر اکثریت 21 میلیون نفر ساکن این شهر انجام می‌دهد. شیوع مواردی جدید از کووید-19 باعث هجوم برای تهیه مواد غذایی توسط ساکنانی شده است که نگران احتمال قرنطینه به سبک شانگهای هستند.

بزرگترین شهر جهان در آستانه قرنطینه کامل

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آسوشیتدپرس پایتخت چین انجام آزمایش دسته جمعی و اجباری افراد را در یکی از 16 منطقه خود آغاز کردند که اکثر موارد جدید در آن یافت شده است. همچنین برخی مجتمع‌های مسکونی و بخشی از شهر نیز قرنطینه شد. در ساعات انتهایی شب مقامات بهداشتی پکن اعلام کردند این آزمایشات روز سه‌شنبه به همه مناطق به جز پنج منطقه حاشیه‌ای شهر گسترش خواهد یافت.

در حالی که از زمان شیوع این بیماری در روز جمعه تاکنون تنها 70 مورد از بیماری در پکن شناسایی شده است، مقامات دولتی اقدامات بسیار سختگیرانه ای را تحت رویکرد «صفر کووید» چین برای جلوگیری از گسترش بیشتر این ویروس انجام داده اند.

برخی از ساکنان مجبور به کار از خانه شده‌اند و بسیاری از آنها مواد غذایی تهیه می‌کردند تا درصورت محبوس شدن در داخل خانه از خود محافظت کنند. قرنطینه در چندین شهر از جمله شانگهای اتفاق افتاده است. شهر آنیانگ در مرکز چین و داندونگ در مرز با کره شمالی آخرین شهرهایی بودند که قرنطینه را آغاز کردند زیرا نوع اومیکرون در سراسر کشور پهناور 1.4 میلیارد نفری گسترش یافت. به نظر می‌رسد پکن هم در چند روز آینده تحت قرنطینه قرار خواهد گرفت.

شانگهای که بیش از دو هفته است که تعطیل شده است، بیش از 19000 مورد عفونت جدید و 51 مورد مرگ را در آخرین دوره 24 ساعته گزارش کرده و تعداد فوتی‌های اعلام شده این شهر به 138 نفر افزایش یافته است.

ساکنان پکن برنج، رشته فرنگی، سبزیجات و سایر اقلام غذایی را در حالی که صف‌های طولانی در سوپرمارکت‌ها تشکیل می‌شد می‌خریدند. خریداران تا حدودی نگران به نظر می رسیدند. یک زن که دو کیسه سبزیجات، تخم مرغ و کوفته های یخ زده حمل می کرد، گفت که کمی بیشتر از حد معمول خرید می‌کند. مردی هم گفت که نگران نیست اما فقط محتاط است زیرا یک دختر 2 ساله دارد.

مقامات بهداشتی پکن گفتند 29 مورد جدید در طی 24 ساعت و تا ساعت 4 بعد از ظهر شناسایی شده است. این به معنای 70 ابتلا از جمعه تاکنون در این منطقه است.

دستور آزمایش دسته جمعی اجباری ابتدا در منطقه چائویانگ داده شد، جایی که 46 مورد از این موارد پیدا شده است. 3.5 میلیون ساکن چائویانگ و همچنین افرادی که در این منطقه کار می کنند، باید در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه مورد آزمایش قرار گیرند.

ساکنان و کارگران در ایستگاه‌های موقت در فضای باز صف کشیدند تا یک کارگر با وسایل حفاظتی کامل یک سواب گلو را ببندند. تست‌ها رایگان است.

گائو هایانگ در حالی که در صف منتظر آزمایش کووید-19 بود، گفت: «فکر نمی کنم پکن مشکلی داشته باشد. در صورت وجود هر شرایط اضطراری، فکر می کنم عرضه مایحتاج تضمین شده است. به علاوه درس هایی بود که از شهرهای دیگر آموختیم. فکر می کنم می توانیم آمادگی خوبی داشته باشیم.»

شانگهای تحت یک قرنطینه شدید قرار گرفته است که ساکنان را وادار کرده است تا برای تحویل گرفتن مواد غذایی از طریق خرید گروهی دور هم جمع شوند. این قرنطینه تخلیه کالاها در بندر شانگهای را به شدت تحت تاثیر قرار داده و بر تولید کارخانه‌ها تأثیر گذاشته است.

مقامات پکن فعلا ساکنان منطقه ای در حدود سه کیلومتر مربع را قرنطینه کرد و به آنها اعلام شده که از خانه کار کنند و در مجتمع های مسکونی خود بمانند. این یک قرنطینه کامل نیست، اما سینماها، کافه‌ها، سالن‌های پذیرایی و سایر مکان‌های سرگرمی تعطیل شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha