رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: شکل گیری سونامی سرطان‌هایی ها از دالان مواد غذایی ناسالم و بی کیفیت می گذرد.

مواد غذایی ناسالم و بی کیفیت علت شکل گیری سونامی سرطان‌ ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علیرضا زالی، با اشاره به اینکه سرفصل‌های جدیدی در حوزه پژوهش‌های کاربردی در صنعت غذا در حال شکل گیری است، اظهار کرد: انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور که مصوبه مجلس شورای اسلامی را دارد می‌تواند به عنوان نهادی مستقل در حوزه غذا اقدامات اثرگذاری در کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، به پژوهشگران و مردم تعلق دارد، گفت: انتظار می‌رود این مرکز در سطح و مقیاس ملی دیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: با توجه به مسائل مختلف ملی، فرهنگی، اقلیمی و اقتصادی، صنایع غذایی کشور نیازمند مداخلات و سیاستگذاری در سطح ملی است.

زالی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی در حوزه تغذیه از سوی مقام معظم رهبری، تاکید کرد: این موضوع یکی از دستاورهای ملی و افق‌های بلند ترسیم شده برای رسیدن به جامعه‌ای ایمن و سالم از منظر تغذیه‌ای است.

وی با بیان اینکه باید برای تأمین امنیت غذا به صورت جدی تر فعالیت کنیم، اضافه کرد: انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با توجه به پتانسیل‌های ویژه ای که دارد می‌تواند برنامه سیستماتیک در حوزه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه صنایع غذایی اجرا کند.

زالی، موضوعاتی مثل ترسیم هرم، امنیت، ایمنی و بسته‌های غذایی با رعایت توان اقتصادی خانوار را مورد توجه قرار داد، افزود: قاچاق مواد غذایی و غذای فاقد اصالت می‌تواند صدمات زیادی به سلامت مردم وارد کند.

وی با اشاره به اینکه نگاه به غذا باید نگاهی متفاوت باشد، گفت: سونامی سرطان‌هایی که در دنیا در حال شکل گیری است از دالان مواد غذایی ناسالم و بی کیفیت می‌گذرد.

زالی با بیان اینکه فعالیت‌ها و پژوهش‌های کاربردی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در زمینه‌های مختلف مثل مواد لبنی، نان، نوشابه و سایر مواد غذایی از متن جامعه استخراج شده خاطرنشان کرد: توجه بیش از پیش به این فعالیت‌های می‌تواند صنعت غذا و امنیت و اصالت مواد غذایی را تضمین کند.

وی با تاکید بر اینکه تأثیر کمبود ویتامین D بر ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها به اثبات رسیده است، یادآوری کرد: ارتباط کمبود ویتامین D با سرطان پستان و یا عارضه‌های بیماران کرونایی محرز است. بنابراین باید ضمن تحقیقات گسترده مشکلات حوزه تغذیه با هدف کاهش بار بیماری‌ها در دستور کار باشد.

زالی تاکید کرد: تحقیقات تجمیعی و هدفمند در صنایع عذایی راه حل مناسبی برای بهبود وضعیت تغذیه در کشور است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha